Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 31 december 2007

De laatste dagen van 2007


31 december 2007

Hallo thuis!

Alhoewel er geen sneeuw lag, hadden we toch een witte kerst! Na een geweldige doopdienst van Erasmus, hadden we een tweede dopeling: Jeanette! Haar wens was om op 1e kerstdag te worden gedoopt. En is er geen grotere gift die we kunnen geven, dan onze Hemelse Vader te beloven dat we Hem zullen volgen? En wat we daarvoor terugkrijgen is nog veel groter. Onze harten waren weer gevuld en we voelden Gods Liefde voor zijn kinderen.


De Heer was druk bezig deze week. We zagen zijn handen in het werk! De wonderen waren zo rijk aanwezig! Zo waren Elder Sch en ik gisteren totaal buiten ons gebied gegaan. We konden het aan andere elders overlaten, maar we besloten een uur te reizen om iemand te kunnen bezoeken. Toen we naar huis wilden, kwamen we op een punt dat we besloten een andere route te nemen die langer duurde. We hadden geen idee waarom. Toen we in de metro stapten, kwam Sister G op ons afgerend. Ze kon het niet geloven dat ze ons zag. Nog geen 3 minuten daarvoor raakte zij haar collega kwijt, omdat ze opgesplitst werden door de metro. Maar één had een mobieltje, en de ander wist niet wat ze moest doen. En toen zag ze in de hoek van haar ogen ons staan op het perron. We konden haar collega opbellen en terugvinden. Het was zo grappig en zo extreem! We waren ver uit ons gebied, en toch waren we daar waar we nodig waren.


Nog overweldigd door dat wonder, namen we wéér een andere route dan gepland naar huis. Daar onderweg, vonden we nog een verloren schaap. Rose, die 2 maanden geleden gedoopt werd en voor 3 weken zoek was. Ze was niet meer thuis, ze had haar mobiel verkocht en we hadden contact verloren. Ze stond daar, en toen ze ons zag barstte ze bijna in huilen uit. Ze had ons die avond nodig, en zo kon ze ook afscheid nemen van Elder Sch, degene die haar onderwezen had.


Want Elder Sch wordt overgeplaatst naar Werdau, waar ik nog vroeger regelmatig heb gewerkt. Ik blijf hier en ga samenwerken met Elder P. Zijn Duits is zo uitstekend, dat ik me nogal schaam voor mijn Duits! Hij gaat me helpen de lat nog een beetje hoger te leggen zodat ik mijn potentieel kan laten groeien.
Ooit een meter-pizza gezien? Een pizza die een diameter van 100 cm heeft? Hij is groot genoeg om 9 mensen te voeden! Want dat heeft ons district gedaan! Het was reuze gezellig en die pizza megagroot. Een must-do in Berlijn.

De Heer zegent ons in deze dagen. Geen vuurwerk voor mij, de komende twee jaar. Maar missen doe ik het niet. Ik geniet daarentegen van de geestelijke wolken waarop ik vlieg. Ik weet dat de Heer ons zegent. En voor mijn zending heb ik nooit zulke grote en regelmatige wonderen gezien. Is het niet geweldig?

Gods zegen!
Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: