Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 4 december 2007

Mijn eigen bekering


3 december 2007

Liebe Familie und Freunden.

Het was een week van bloed, zweet en tranen. Een week vol wonderen en machteloze situaties. Maar al bij al, was het een week met Gods hand. Berlijn is groot; een land op zich. Er valt altijd wel wat te beleven. Deze week kwam ik weer in situaties terecht waarvan ik wist dat we de juiste mensen op het juiste tijdstip waren. Ik houd van de mensen hier. Ik begin ze nog meer als Kinderen van God te zien.

Soms schreeuw ik in mezelf: wat doe ik hier? Ik kan het niet meer! Maar tegelijkertijd weet ik het antwoord: ik ben hier om te groeien. En ik groei. Wat is het toch mooi om die sleutel te ontdekken. Je vindt jezelf door jezelf te vergeten en anderen te dienen. Dat is werkelijk geluk. Ik begin ook hier een sterke liefde te ontwikkelen voor de leden in Neukölln. Ze zijn hartstikke tof. Onze wijkzendingsleider is nog geen vier jaar lid, zelf in Engeland op zending geweest. Hij is zo blij om met ons mee te gaan, omdat hij zijn zending mist. Wat een vreugde brengt het ons.

Vanochtend toen ik een brief schreef ontdekte ik weer iets nieuws, wat ik allang wist. De afgelopen maanden ben ik mijn eigen bekeerling geworden. Ik verander, ik word niet de persoon die ik wil zijn, maar die de Heer met me voorheeft. De potentie die hij in ons ziet is velen malen groter dan we denken. Ik had nooit kunnen denken dat ik zo sterk iets kon weten, iets voelen, wat altijd zo ongrijpbaar leek. Wat een wonder is dit leven. En wat een voorrecht om te weten waarom we hier zijn. Hoeveel miljoenen mensen zijn wel niet de speelbal van het leven. Ze laten met zich handelen omdat ze niet beter weten. Ik hoop dat ik een steentje kan bijdragen in het ontdekken van de mensheid. Daarvoor moeten we onze oorsprong leren kennen: letterlijke kinderen van onze Hemelse Ouders.

Ik weet dat mijn Hemelse Vader daar is. Ik weet het niet perfect, maar ik weet het. Zoals we weten dat 1 + 1 = 2, wat ook geen perfecte kennis is. Maar we nemen het aan, omdat nooit het tegendeel bewezen is. Bewijs mij het tegendeel, en weg is mijn zin om te leven. Hij leeft, en Hij antwoordt mijn gebeden.

In Christus' naam, amen.
Elder Stekkinger

1 opmerking:

Anoniem zei

Whatever happens, never lose hope.

God kijkt mee en is bij je. :)

Liefs,

Kawtar.