Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

woensdag 19 december 2007

Niets is onmogelijk

17 december 2007

Lief, warm en fijn thuis.

Tijdens de vorige Voorbereidingsdag heb ik een gratis 3,5 uurdurende tour gevolgd in hartje Berlijn. Voor het eerst werden mijn ogen geopend en genoot ik van Berlijn en haar cultuur, geschiedenis en verhalen. Ik treurde van binnen bij het monument voor de Holocaust, maar genoot van de verhalen en symbolen van de stad.

Hebben jullie wel eens van die momenten waarbij alles een droom lijkt en dat je wacht totdat je wakker wordt? Misschien heeft het te maken met al die geweldige wonderen die we zien. Diep in mijn achterhoofd zegt mijn oude leven: 'dit kan niet... Het is onmogelijk.' Maar niks is onmogelijk.

Zo bereiden we ons voor op nog een doopdienst! Eén van onze onderzoekers, Erasmus, wil zich zaterdag laten dopen. Ik zag een totale verandering in hem de laatste paar dagen. En als alles blijft zoals het nu is, zal mijn collega hem zaterdag dopen. De wijk is enthousiast. IK ben enthousiast! Net zoals Daniel, had Erasmus niet veel met God te doen. Toch hij heeft een getuigenis ontwikkeld en vertelt enthousiast aan mensen hoe alles wat we hem hebben onderwezen, hem zo logisch had geklonken, dat hij voelde dat hij zich moet laten dopen.

Wat hij daar voelde, was een echo van zijn eigen getuigenis die hij al had voordat hij op aarde kwam. Wij allen hadden een getuigenis van Jezus Christus, en wat wij als zendelingen doen, is ons getuigenis delen en hopen dat de mensen hun eigen getuigenis herkennen die zij allen eens hadden.

Hebben we soms allemaal niet dat grote verlangen, dat we een trechter op ons hoofd konden zetten en goddelijke kennis, van alles wat boven, op en onder de aarde is, in ons geheugen konden gieten? Dat verlangen springt bij mij op. Want de Heilige Geest getuigt tot ons dat er meer is. En ik heb nog steeds niks gevonden wat mijn fundament aan het wankelen zet. Elke dag probeer ik mijn fundament te versterken, en te laten groeien.

De mensen zorgen goed voor ons zendelingen, en de Heer zorgt nog meer voor ons allen.
Mogen wij nooit vergeten wat Kerstmis betekent.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: