Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 7 januari 2008

De wens te geloven is het begin

7 januari 2008

Lief thuis,

Hopelijk loopt alles op rolletjes in Nederland, zoals het hier ook gaat zoals het zou moeten gaan. Ik werk met mijn nieuwe collega Elder P. Lang, rode haren en onvoorstelbaar Duits (accent). Aangezien hij anderhalf jaar op zending is, probeer ik zoveel mogelijk van zijn ervaringen te leren. Mijn persoonlijke mening is dat iedereen zo intelligent kan worden als hij wil. Dan spreken we weer over het verschil tussen wens en verlangen. Afhankelijk van hoe nederig we zijn, kunnen we zoveel leren als we willen.

Nou moet ik zeggen dat het één van de eerste weken is dat ik niet veel te melden heb. Wonderen zijn de wereld nog niet uit, dat is wat ik enkel getuigen kan. Ik geniet dagelijks van het delen van mijn getuigenis. En voel soms een stukje Getsemane als mensen hun keuzevrijheid misbruiken. Regelmatig zie ik de pijnen en moeilijkheden van de wereld. Nu beter dan ooit. En juist daardoor zie ik wat het Evangelie van Jezus Christus ons brengt. Het is voor ieder weggelegd. Het enige wat we nodig hebben is de wens te geloven en er naar te handelen. De rest volgt vanzelf.

Ik weet, dat de kerk van Jezus Christus hersteld is in 1830. Ik weet dat, en getuig met mijn hart dat Joseph Smith tot profeet gekozen werd door God, zoals Abraham en Mozes. Er is een God, en Hij toont zich. In de Heilige naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: