Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 26 mei 2008

Breathing Baptism

De 4 Halle Elders

26 mei 2008

Lief Holland,

Elder T en ik hebben 2 weken terug een nieuw thema geïntroduceerd in onze Zone. We noemen het: Breathing Baptism.

Het zendingswerk wordt vaak vergeleken met het rijden van een auto. Elke handeling in het rijden van een auto is zeer eenvoudig. De kunst van het rijden is om alle handelingen tegelijkertijd te kunnen uitvoeren. In elke unieke situatie te kunnen reageren. Op zending zijn we constant bezig met het herhalen van bepaalde handelingen die we weer vergeten. Zendingswerk wordt nooit saai. Niemand kan ooit perfect worden in zendingswerk. President Borcherding wilde dat we weer meer focussen op het doel: mensen tot Christus te brengen door hen voor te bereiden op het doopverbond.

Op Zonenrat introduceerden we daarom Breathing Baptism. Het betekent dat we in elke handeling die we uitvoeren, het doel in ons achterhoofd houden. Wanneer we studeren, wanneer we onderwijzen, mensen aanspreken... We dromen over de doop. We eten de doop. We ademen de doop. Niets houdt ons meer tegen om ons doel te halen. De zone reageerde met enthousiasme. We zien vele wonderen sinds Zonenrat.

Breathing Baptism! Doopkaartjes over de hele vloer!

Het beviel de assistenten zo goed dat Elder T en ik morgen tijdens Missionsrat in Berlijn dit thema mogen introduceren in de zending! We gaan ons focussen op 3 punten van Breathing Baptism:
# Environment (Studie, doopkleding, foto`s)
# Radiation (uitstraling, houding, waarover we spreken met mensen)
# Teaching (onderwijzen we met dit doel?)

Een van de wonderen mochten we gisteren al beleven. In Köthen mochten we een toffe doopdienst bijwonen van Mandy. En zaterdag wordt hopelijk onze onderzoekster Conny gedoopt! Zij is een wonder! Haar geloof is zoveel sterker dan die van mij! Ze geeft haar leven op voor de Heer op een bijzondere wijze. En de zegeningen die ze ontvangt zijn zo immens groot! Ze wordt of in Leipzig gedoopt, of in het zwembad in Halle! :D Ze kan jullie gebeden zeker gebruiken, als moeder van 3 pubers.

Carwash in P-day (poets-dag) kleding (nieuw shirt! TEAM HALLE)

Ik wil tot jullie getuigen dat dit de meest bijzondere tijd van mijn leven is. Dat de vreugde die ik ervaar, niet te evenaren valt met de vreugde van de wereld. Door de macht van de Heilige Geest weet ik, dat Jezus Christus mijn Heiland en Verlosser is. Dat we allen nederig moeten zijn. Ik heb weinig achting voor de hoogmoed en de trots van de wereld. Aangezien zij geen fundering hebben, zullen zij uiteindelijk vallen. En hun val is groot. Zij, die zich vernederen voor de Heer zullen worden opgeheven en ontvangen de kracht om elke beproeving te overwinnen.

Als levende getuige van Zijn werk, getuig ik dat Hij aan het hoofd van deze kerk staat. In Christus`naam, Amen.
Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: