Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

woensdag 7 mei 2008

Hand van de Heer


5 mei 2008

Dit is Mijn Werk en Mijn Heerlijkheid. De onsterfelijkheid en het Eeuwige Leven van de Mens tot stand te brengen. - Jezus Christus

Dit is ZIJN werk. Maar wanneer ik gehoorzaam ben aan de instructies van de Heer, heb ik het voorrecht een deel van deze vreugde en heerlijkheid te hebben. (Zie Jakob 5:71-74) Wat een vreugde brengt dit werk!

Zo werd zaterdag Frau Bal gedoopt in Neukölln! Toen ik in Neukölln was vonden we haar en onderwezen haar intensief. Haar wortelen lagen in het moslimse geloof. Toch kreeg ze hele sterke ervaringen dat Jezus Christus haar Verlosser is en dat deze kerk Hem vertegenwoordigt. Toen ik haar aan de lijn had riep ze als eerste: `mijn zoon!` Is dat niet vreugde? Helaas kreeg ik geen toestemming om haar doopdienst te zien. Maar op 3 mei werd ze dan eindelijk gedoopt en is ze nu een gelukkig lid van de kerk van Christus! Hoe trots was ik!


Fam. Bal

Haar 7-jarige zoon Yunus vroeg nog wanneer ik terugkwam om met hem te voetballen. Helaas heeft de Heer nog andere plannen met mij voor. Ik blijf namelijk de komende zes weken nog met Elder T en vervul mijn taken hier in Halle. Elder B en Elder W, gaan echter weg en worden vervangen door twee andere zendelingen. Ik zal ze missen. Ik heb genoten van die tijd.

De blindenactiviteit werd ook een groot succes! Een stuk of 40 mensen kwamen er naar toe. Er waren 4 onderdelen begeleidt door 4 blinden. Een eetparadijs (wat doen je hersenen wanneer je denkt dat je een druif eet maar eigenlijk een olijf in je mond steekt?), een hoorruimte (herken je dagelijkse geluiden wanneer je niets ziet?), een tast- en reuk avontuur, en een alledaagse activiteitenruimte (hoe scheid je de was op kleur etc). Omdat ik meer met de organisatie bezig was kon ik zelf niks doen maar heb wel wat foto’s kunnen nemen. We hadden de ramen met aluminiumfolie verduisterd. Een daverend succes!


Deze week kon ik de handen van de Heer in het werk weer eens op wonderbaarlijke wijze zien. Dit Werk is waar. Dit is Zijn Werk en Zijn Heerlijkheid. In Zijn heilige naam, Amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: