Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 19 mei 2008

Een mijlpaal

19 mei 2008

"We cannot call back Time that is past, we cannot stop Time that now is, and we cannot experience the future in our present state. Time is a Gift, a treasure not to be put aside for the future but to be used wisely in the present." President Thomas S Monson
Afgelopen week was het zover. Ik bereikte een mijlpaal. Eén jaar geleden liet ik alles achter en begon mijn avontuur op zending. Een avontuur die me in het diepe heeft gegooid en die me onvergetelijk heeft veranderd. Ik ben aan de verkeerde kant van de heuvel gekomen. Ik heb minder dagen over dan volbracht. Ik schuil niet meer achter de term ‘nieuw’ en begin helaas oud te worden!
"The pleasant future belongs to those who properly use today. How unwise we are to waste our today’s when they determine the significance of our tomorrows. We should wisely live a day at a time because that is all we have." Apostel Marvin J. Ashton
Ik heb er lang over nagedacht. De eerste bekeerling tot het evangelie op mijn zending ben ik zelf. De ervaringen die ik hier heb opgedaan zijn uniek. Een dichter beschreef eens precies dat gevoel wat ik heb met het volgende citaat:
"My Passed is redeemed, my Present makes sense, and my Future is secure. I'm finished and done with low living, small planning, smooth knees, colourless dreams, tamed visions, worldly talking, cheap giving, and dwarfed goals. I now live by faith, lean on His presence, walk with patience, am uplifted by prayer and labour with power. My face is set, my gait is fast."
Door het jaar heen heb ik regelmatig opgeschreven wat ik geleerd heb op mijn zending. Hier is dan de jaarlijkse lijst:

Wat heb ik tot nu toe geleerd op zending:
# Meer met de geest te werken. Hem beter herkennen, te gehoorzamen en me open te stellen om zijn invloed te kunnen voelen.
# Een nieuwe, nog niet door mij beheerste taal te begrijpen en te spreken
# Een dag goed uit te plannen, me daarop voor te bereiden, het uit te voeren en toch om te kunnen gaan met ongeplande situaties.
# Op mezelf te kunnen wonen. Koken, huishoud, verzorging
# Intensiever en oprechter te bidden.
# Verdraagzamer en geduldiger te zijn tegenover anderen, maar ook mezelf.
# Mezelf te vergeten en aan anderen te denken.
# Goddelijke prioriteiten te stellen.
# Christelijke eigenschappen verder te ontwikkelen.
# In sommige gevallen volledig op God te vertrouwen.
# Het Zoenoffer van Jezus Christus centraal te stellen in mijn leven.
# Regelmatige schriftstudie
# In mijn dagboek te schrijven
# Beter met geld om te gaan
# Studiemateriaal af te wisselen
# Met minder tevreden zijn
# Geestelijke behoeften boven lichamelijke behoeften te stellen
# De beginselen van het Evangelie in één oogopslag te bevatten
# Mezelf te motiveren
# Doelen en plannen uit een te zetten en uit te voeren
# Angst en Twijfel buiten de deur te zetten
# Wie God werkelijk is en naar mijn potentie te streven
# Mijn potentieel te vergroten
# Ochtenddiscipline
# Avonddiscipline
# Exacte Gehoorzaamheid
# Dingen te waarderen die ik hiervoor nog niet waardeerde
# Dichter tot vrienden te komen ondanks dat de afstanden groter zijn
# Compromissen te stellen
# Evangeliebeginselen te comprimeren, in samenhang te brengen
# Het Evangelie op verschillende niveaus te begrijpen en te onderwijzen.
# Het Moment, in een groter perspectief te zien (objectiever te handelen en niet door emoties impulsief te handelen)
# Door gesproken woorden heen te kijken en de intentie en motivatie erachter te begrijpen
# Mensen lief te hebben, zelfs als ze mij niet liefhebben
# Een positieve instelling te hebben
# Dingen te doen die ik niet wil maar noodzakelijk zijn
# Geestelijke wetten waarop de Heer zijn zegeningen rust
# God boven mensen te zetten
# Te delegeren en te managen
# Met stress om te gaan
# Hemelse wetten, Hoe zowel God en satan werken
# Om te gaan met tegenslagen en teleurstellingen
# Het Boek van Mormon op een hoger niveau te studeren
# Te bidden om dat wat de Heer wil, niet wat ik wil

Maar bovenal:
# To stand as a Witness of Christ, in any place, at any Time.


Dankjewel voor jullie gebeden, brieven en steun. Voor jullie geduld, liefde en trots. Ik ben door goddelijke inspiratie geroepen, en door goddelijke hulp gesteund. Velen van jullie behoren tot de duizend engelen die mij ondersteunen in dit werk. Mijn getuigenis is, dat Jezus IS de Christus. Hij spreekt wederom met de mensen. Engelen, dromen, visioenen, profeten. Wonderen zijn er weer. Als Zijn getuige, in de naam van Christus, getuig ik tot jullie van de goddelijkheid van dit werk. Alle eer en heerlijkheid gaan naar mijn persoonlijke Verlosser, die aan het hoofd van deze kerk staat.

Hiervan geef ik nederig mijn getuigenis. In Zijn naam, Amen.
Elder Joseph Moroni Stekkinger

Geen opmerkingen: