Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

donderdag 5 juli 2007

Kein Bedauern

5 juli 2007

Lieve familie en vrienden,

Allereerst een opmerking over Dearelder.com. Volgens mij denken veel mensen dat ik heel binnenkort vertrek uit de MTC, maar ik vertrek pas op 16 JULI.

Vlak na mijn vorige e-mail ben ik ziek geworden. Een boel mensen werden ziek. Tja, wat verwacht je, op zo`n campus met 2700 mensen. Ik werd als eerste in mijn slaapkamer ziek. Toen ik herstellende was, werd Elder M ziek. En nu hij hersteld is, is zijn collega, Elder W ziek geworden. Alleen mijn collega heeft het nog niet te pakken. Maar zijn tijd komt nog wel >=)

Morgen komt mijn vluchtplan binnen. Nu komt de angst toch wel omhoog. Aan de ene kant lijkt het alsof ik hier al eeuwen ben. Aan de andere kant lijkt het zo kort. Ik geniet werkelijk van de MTC. De structuur, etc is zo slecht nog niet. Maar daar komt een verandering in op de 16de juli. 16 juli is de datum dat ik vertrek naar Berlijn. Ik werk erg hard om de laatste twee weken met volle kracht er tegenaan te gaan. Boven onze slaapkamer hebben we de leuze opgehangen: "Kein Bedauern." (Geen spijt). We gaan er voor!

Dat houdt in dat als mensen brieven per post versturen, die niet later dan ± 10 juli verstuurd moeten worden. Anders komt het niet bij mij aan. Alle post na 10 juli, kan verstuurd worden naar mijn Berlijnse adres. Dit zal mijn adres blijven voor de komende twee jaar, het is het hoofdkantoor van de Berlijnse Zending.

Elder Stekkinger
Germany Berlin Mission
Zerbsterstrasse 42
12209 Berlin
DUITSLAND.


Vergeet niet Priority op de brief te schrijven als je gewone nederlandse postzegels gebruikt. Ik ontvang nu pas brieven die aan het begin van mijn zending zijn gestuurd, maar die er geen Priority op hebben staan.

Bedankt voor jullie kaartjes en brieven. Ik draai op volle toeren om brieven te schrijven. Maar mijn pen houdt mijn gedachten niet bij en de tijd is een dodende factor.

Ik kan tot jullie getuigen dat ik weet dat mijn Verlosser leeft. Ik weet dat Jezus Christus de Zoon van God is en dat door niemand anders, we de geestelijke en lichamelijke dood kunnen overwinnen. We hebben aan Hem alles te danken. Dat brandende verlangen, het onuitblusbare vuur dat in mijn hart brandt en zegt wat de waarheid is... dat maakt het allemaal waard.

Mijn zending is/wordt niet makkelijk. Elke keer klim je uit de Comfort-Zone. Bespotting, verachting, woede en moeilijkheden staan op me te wachten. "Maar ik ben zo kalm als de morgenzon". Want ik weet dat Jezus Christus het allemaal voor mij heeft doorstaan. En zie, ben ik groter dan Hij?

Elke beproeving, elk probleem heeft een oplossing. En zij zijn op mijn pad gekomen zodat ik kan kiezen, groeien en sterker worden.

Ik houd van jullie.
Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: