Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zaterdag 30 juni 2007

Een geestelijk banket

28 juni 2007

Lieve vrienden en familie,

Dankjewel voor jullie brieven en ook voor de foto`s die ik heb ontvangen. Kawtar, Elvira, Stephanie, familie, Annemijcke, Yentl, Spar United... Allemaal bedankt.Dit was een van de meest bijzondere weken in mijn leven. Er is zoveel gebeurd! Geweldig...

Deze maand werden 120 nieuwe Mission Presidents en hun vrouw geïnstrueerd en voorbereid door het Eerste Presidium en de apostelen. Dat zorgt ervoor dat het extra druk is in de MTC, en veel gedeeltes afgesloten zijn. De eetruimte werd gehalveerd, terwijl er elke week weer 500 nieuwe zendelingen bijkwamen. Alle schema`s raakten in de war.

Afgelopen zondagmiddag was de rij voor het eten zo bizar lang, dat Elder P en ik op het idee kwamen om onze lofzangboeken te pakken en te gaan zingen in de rij, die zelfs buiten het gebouw kwam, en ook om andere gebouwen heen liep! Massaaaaal.

We zongen en zongen... En al snel nam de hele rij, met honderden elders en zusters, ons lofgezang over in hun eigen taal. En zongen we Zions liederen... geweldig! Wat een sfeer. Die veertig minuten in de rij staan waren geweldig!

Maandagmorgen was er een onverwachte Devotional in de ochtend. Het werd zondagavond aangekondigd. Ons district weet dat soort informatie al van tevoren, dus wij wisten dat het een bijzondere devotional zou worden. Wat we niet wisten was dat iedereen zo vroeg mogelijk probeerde in de gymzaal te zijn om naar de spreker te luisteren! Om 7 uur `s ochtends, 2,5 uur van tevoren, zagen we al mensen naar de gymzaal lopen. Onze klas sloeg ontbijt over en snelde naar de zaal. Toen we daar aankwamen was het al 1/3 gevuld. 2,5 uur hebben we gezeten, totdat uiteindelijk President Monson en Apostel Scott op het toneel kwamen. High-tech-security... Genoten! Genoten van zijn toespraak en ook Elder Scott sprak ons toe. Wat waren we opgebouwd.

Maar dinsdagavond sloeg alles! Wederom wist ons district van tevoren al dat Elder Holland (nu mijn favoriete apostel) zou komen. We hadden redelijke plaatsen. Maar tot onze verbazing, was het niet alleen Elder Holland die op het podium verscheen. Nee... zes apostelen kwamen op het podium! De Apostels Ballard, Scott, Eyring, Uchtdorf en Perry kwamen allemaal. Onze harten gingen tekeer, en de Heilige Geest was sterk aanwezig.

Elder Holland sprak over het zoenoffer van Jezus Christus. Zijn woorden drongen tot ons allen door, door hart en ziel. Ik schreef zo hard als ik kon. Maar mijn pen kon mijn gedachten en gevoelens niet bijhouden. Ik schreef uiteindelijk zeven pagina`s vol aantekeningen. Het was een van de meest bijzondere toespraken die ik ooit heb gehoord. Wat me altijd zal bijblijven was dat hij zijn stem verhief en zei: SALVATION WAS NEVER EASY. Daarom is zendingswerk zo moeilijk. Het is nooit makkelijk geweest en Christus` offer was het zwaarste offer dat er ooit is gebracht. Wij moeten ons deel doen en soms een deel van Zijn weg belopen zodat we Zijn offer beter begrijpen.

Regelmatig zagen we in de hallen van het hoofdgebouw een glimp van een apostel. Die mannen van God zijn zo geweldig.

Mijn zendingsdistrict

Er zijn tien nieuwe zendelingen binnengekomen die naar Duitsland gaan. Wij zijn nu het oudste district. Ik ben van plan de zendeling te zijn die de Heer van me verwacht en geef alles wat ik kan om de nieuwe zendelingen te helpen.

Afgelopen vrijdag zijn Elder CB en ik naar Temple Square gegaan omdat we internationale zendelingen zijn. Meer dan honderd foto`s genomen. Wat een dag. Alles in Salt Lake gezien wat veel betekent voor onze godsdienst. Ook in de Tabernakel en het Conference Center geweest. Wat een mooie dag, en wat een bijzondere week.

God zegent me, Hij laat door openbaring zien wat ik moet doen aan mezelf of door middel van mijn geweldige leraren.

Zondag heb ik wederom de film “Joseph Smith, The Prophet of the Restoration” gezien. Het blijft me verbazen wat een geweldige man dat was en dat ik naar hem vernoemd ben. Ik werd gevraagd het openingsgebed te doen. Daarna moest ik samen met mijn collega tellen hoeveel mensen er aanwezig waren. Uiteindelijk bleek ik voor 1191 mensen gebeden te hebben. Als ik dat van tevoren wist...

Ik houd van jullie. Ik bid voor jullie allen. Wees geduldig met mijn schrijven. God zegent jullie allen zoals Hij mij zegent. In Zijn heilige naam, amen.

Elder Joseph Moroni Stekkinger

Geen opmerkingen: