Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zaterdag 16 juni 2007

"They named him Joseph"

15 juni 2007

Hallo familie en vrienden.


Groeten vanuit `t warme Utah momenteel. Het gaat met mij heel goed. Heb een leerzame en opbouwende week gehad. Dankjulliewel voor jullie brieven (99% dearelder). Vandaag heb ik mijn voorbereidingstijd moeten gebruiken om al die brieven een beetje te organiseren. Ik
had het allemaal in een laatje gedaan en dat werd een puinhoop! Het is nu wat georganiseerder. Maar al die onbeantwoorde brieven... ik wenste dat ik meer tijd had. Ik wou dat ik iedereen kon schrijven. Helaas vergeten teveel mensen hun adres mee te sturen en heb ik een stuk of 6 kant-en-klare brieven en duurt het weken voordat ik hun adres heb achtergehaald. (AUB, stuur je adres mee)

Zondag was een aparte ervaring. De vader van een zendeling uit onze branch (gemeente, ed.), is zondag overleden. Dat was heel naar. Ik kan heel goed met die elder overweg en het was heel zwaar voor me om het aan te horen. Hij is deze week naar huis gegaan, maar kwam vandaag weer terug o
p de MTC. Deze Elder is voor mij een groot voorbeeld hoe het zoenoffer van Jezus Christus en Zijn plan ons werkelijk kan zegenen. Hij huilde uit liefde voor zijn vader, maar hij zag er het positieve van in en kon een boel grappen maken op diezelfde dag dat zijn vader overleed. Zijn ervaring heeft me flink geraakt.

Die avond heb ik de film "Joseph Smith, The Prophet of the Restoration" gezien. Dat was een van de meest indrukwekkende films die ik ooit heb gezien. Toen de film was afgelopen had ik een gigantisch sterk getuigenis ontvangen over Joseph Smith. Nog nooit heb ik zo`n sterk getuigenis ontwikkeld. Joseph Smith was een profeet van God. God weet `t, Joseph wist het, en nu weet ik het voor mezelf. De Heilige Geest heeft mij dat op een hele sterke manier laten weten. Het is een eer om naar hem vernoemd te zijn.


Dinsdagavond was er een Devotional. Dit keer was Elder Uchtdorf onze spreker. Voor ons duitsers was dat al bekend. 6 mensen uit onze klas (waaronder ikzelf) waren gevraagd om tijdens die devotional ushers (plaatsaanwijzers) te zijn. Soort zaalwachten. We kregen daarvoor de beste plaatsen in de zaal: vooraan bij het podium. Stel je voor: er zijn 2000 zendelingen in de zaal aan het zingen. Wanneer de deur opengaat, staan er 2000 zendelingen tegelijk op ter ere van Elder Uchtdorf. Wat een pracht om dat te zien. Wat een avond hadden we. Wat waren we opgebouwd en versterkt. Zijn getuigenis was wonderbaarlijk. Zijn woorden waren niet te misvatten. Wat een man!


We hadden deze week ook met onze klas een broodnodige inventory (bespreking). We wilden een closere eenheid worden, en daarom besloten we van elk persoon talenten op te schrijven en het met elkaar te delen. Een voor een kwam er iemand naar voren en vertelde de rest van de klas wat ze speciaal aan die persoon vonden. Ik heb van elk persoon al hun sterke punten kunnen noteren. Wat mensen me vertelden en wat me aan het denken heeft gezet is dat ik altijd probeer een eenheid te zijn met de heilige Geest. Ik probeer 24/7 me af te stemmen op de Heilige Geest en dat heeft z`n vruchten afgeworpen. Wanneer we les geven is het werkelijk niet ik of m`n collega die les geeft, maar het is de Geest die inspireert en onderwijst.

Mijn getuigenis is zo versterkt deze afgelopen weken. Het is wonderbaarlijk. De woorden "IK WEET" zijn meer dan woorden geworden. Ze zijn mijn emoties, gevoelens en de WAARHEID. Ik voel werkelijk dat ik een instrument in de Handen van de Heer kan zijn. Het is niet ik, het is God en Niemand Anders.

Nogmaals de oproep: ik zou graag foto`s willen ontvangen...

De Heer is met jullie. Ik houd van jullie. Ik bid voor jullie. Ik getuig dat God onze Eeuwige Vader is en dat door de verzoening van Zijn Zoon, Jezus Christus, wij terug kunnen keren naar onze hemelse Vader. Joseph Smith was geroepen door God. En het Boek van Mormon getuigt dat hij een man Gods was. In Christus naam, Amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: