Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zondag 24 juni 2007

De taal van de Heilige Geest

Elder Stekkinger met zijn collega en zuster Boone, de vrouw van de MTC-president
Zr. Boone wilde mij graag spreken en vroeg om mijn Nederlandse getuigenis. Zij heeft
in 1963 in Nederland gediend. Zij heeft zelfs toen in Arnhem gediend! De wereld is klein...

21 juni 2007

Lieve familie, vrienden,

Heb een goede week gehad. Er is in mijn ogen niet veel speciaals gebeurd. Maar ik heb wel veel geleerd en heb hopelijk weer de motivatie te pakken om er tegenaan te gaan. Vanaf volgende week is ons district (klas) de oudste van de duitse branch. Dat is wel raar, want dat betekent dat ik mijn vluchtplan al over 2,5 week binnenkrijg. Maandag vertrekt namelijk het oudste district. Ik kan heel goed overweg met hen. Ze komen regelmatig `s avonds in onze kamer praten en lachen. Ik ga ze erg missen.

Gisteren zijn er ook 22 nieuwe nederlandse zendelingen binnengekomen. Verdeeld over twee districten. Ik heb hun les vandaag even verstoord en een korte introductie gegeven van hoe belangrijk hun werk in mijn ogen is. Ik ben dankbaar dat ze in mijn land mogen dienen. Ik weet dat Europa momenteel gereed is voor een tweede oogst. [Het boek] Leer&Verbonden leert ons dat het veld reeds wit is en daarom er veel haast is bij het werk. Wat bijzonder dat zij in Nederland mogen dienen. Ik heb hen verteld over de wonderen die momenteel in Nederland gebeuren. En het is een voorrecht om in Duitsland deel te mogen zijn van de wonderen van Europa.

Het eten wordt meer een verplichting dan iets waar we naar uitkijken. Het is te vergelijken alsof je fastfood eet. Het lijkt allemaal lekker, er is veel variatie, maar al snel verlang je naar het normale. Ik kijk best wel uit naar het voorrecht om te mogen koken.

Ik heb deze week van Br. Hunter (m`n geestelijke vader in de MTC) een boek gekregen met allemaal quotes. Aangezien hij een grote database is met quotes, volg ik zijn voorbeeld en lees een boel quotes om mijn eigen geheugen op te frissen met wat mooie quotes.

Deze week moesten we voor het eerst in het Duits les geven. Elke week gaan we naar de TRC (Teaching Resource Center) waar we in een huiskamer vrijwilligers lesgeven. Tot nu toe hadden we dat gedaan in het Engels, maar deze week dus de eerste les (over de herstelling van het evangelie) in het Duits.

Ik had mijn best gedaan om me voor te bereiden maar had er een slecht gevoel over. Elder CB en ik gingen op onze knieën, spraken een gebed uit en onderwezen een duitse teruggekeerde zendeling die een situatie naspeelde. Dat was zo bijzonder. De woorden vloeiden uit mijn mond. Ik maakte zinnen die ik niet eerder had bedacht en kon vanuit mijn hart spreken. Dat was wederom een wonder! Er gebeuren hier werkelijk wonderen en ik ben er zelf getuige van. De Heilige Geest helpt me de woorden te vinden die ik spreken moet.

Ik leer hier dus drie talen in de MTC. Allereerst Engels, ten tweede natuurlijk Duits, en ten derde, de taal van de Heilige Geest, welke taal de belangrijkste is die ik moet leren beheersen. Dit komt alleen door aan de voorwaarden te voldoen om door de Heilige Geest geleid te worden.

Mijn tijd is zeer kort. Als ik wenste dat ik iets had meegenomen, waar ik niet aan heb gedacht, is het iets waarmee ik toonhoogtes kan bepalen. Ik ben de toongever in ons district als we zingen, en ik wou dat ik betere toonhoogtes kon geven. Een harmonica ofzo, haha.

Ik ben dankbaar voor alles wat het thuisfront (iedereen in NL) voor me doet. Om een piloot in de lucht te houden, zijn er ongeveer 50 mensen nodig op de grond die hem in de lucht houden. Ik ben momenteel de piloot, en jullie zijn het grondpersoneel.

Ik houd van jullie. God zegent jullie net zoals Hij mijn leven werkelijk zegent. God leeft. En ik weet het, met mijn hart, verstand, macht en kracht. In Christus naam, amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: