Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zaterdag 2 juni 2007

De weken vliegen

1 juni 2007

Lieve familie en vrienden.

Afgelopen weekend was best wel zwaar voor me. Reden: Er komt geen post op zaterdagavond en de gehele zondag, en afgelopen maandag was het Memorials-day, dus ik zat bijna 3 dagen zonder post. Dat was heel zwaar! Ik keek zo uit naar die dinsdag... Ik was dus heel blij met Femkes kaartje op de dinsdagmiddag. Maar de dinsdagavond was mijn lucky day... Ik ontving 5 postbrieven en 7 brieven via dearelder.com. Mijn gehele district aanschouwde hoe ik een vreugdedansje maakte. Ik voelde me zo opgetogen toen! Dus... Femke, Lydia, Timothy, m`n ouders, Elvira, Annemijcke, Stephanie v/d B, EVAN, Elder Lovell, Marleen, en alle anderen die ik nu vergeet door de gebrekkige 30 minuten e-mailtijd... ZO ERG BEDANKT!!! Ik kan maar zo`n 3 tot 5 brieven per week schrijven (geloof me, je kunt niet drukker zijn dan dit) dus heb geduld met me en blijf me schrijven. Vergeet niet je adres in je brief te noteren want anders kost het extra tijd om je adres te achterhalen.

Er gaat hier een quote rond: “één dag lijkt hier een week, maar een week lijkt hier één dag”. En ik wist niet dat dat zo waar kon zijn. De dagen zijn hier lang. Maar de weken vliegen. Het lijkt alsof ik gisteren de MTC binnenliep. Toch zit ik hier al 2,5 week! Waarschijnlijk door de drukte. Heel apart.

Het is hier geweldig. Elke dag word ik geestelijk zo opgepept. Regelmatig voelen we de invloed van de Heilige Geest zo sterk dat de tranen over onze wangen rollen. Het is hier zo bijzonder. Iedereen is hier voor één doel: om mensen tot Christus uit te nodigen door hen het herstelde evangelie te verkondigen. Er zijn hier geen 19-jarige jongens of 21-jarige meisjes. Ik kan het niet over m`n hart verkrijgen om ze zo te noemen. We zijn volwassenen, we zijn mannen en vrouwen die "set apart" (engelse vertaling voor geordend tot zendeling) zijn van de wereld. De engelse vertaling maakt zoveel meer duidelijk.

Ik hoop dat mensen die dit lezen, deze week nog naar www.DearElder.com gaan, en me schrijven wat zij deze week hebben geleerd. Ik waardeer het zo enorm als mensen schrijven wat hen die week heeft geraakt. En ik moet dat natuurlijk ook wederzijds doen. Hierbij dus mijn ervaring van deze week.

Ik heb me deze week gefocust op de verzoening van Jezus Christus. Ik besef dat alle leringen en doctrines terug te leiden vallen op de verzoening van Hem. Wat Hij voor ons heeft gedaan is niet te bevatten. Zijn Volmaakte Liefde voor ons is Amazing (= verbazingwekkend, red.). Hoe meer ik de verzoening begrijp, hoe groter mijn verlangen wordt om het te delen. Ik heb er wat goede toespraken over gelezen, geweldige Large Group Meetings gehad, en zelfs de devotional (= bijeenkomst in de MTC waar leiders van de kerk instructie geven en de zendelingen motiveren, red.) ging deze week over de verzoening.

Volgende week ga ik me richten en focussen op Gehoorzaamheid. Ik besef dat gehoorzaamheid de eerste wet van de Hemel is. Regels en geboden zijn geen beperkingen, maar juist kansen om meer zegeningen te ontvangen. Hoe meer regels en geboden van God, (hogere wetten), hoe groter de zegeningen. We leren dit uit LV 130:20-21. Dat heeft me geraakt. Ik voel dat m`n verstand hier werkelijk wordt verlicht en tijdens mijn persoonlijke studies worden de antwoorden op mijn vragen soms helemaal duidelijk.

Voor de mensen die naar de Jeugdconferentie zijn gegaan, zou ik willen vragen of ze een verslagje willen sturen via www.DearElder.com. Ik ben erg benieuwd en heb aan jullie gedacht hier in de MTC. Ik hoorde van Yentl dat het zeer opbouwend was. Daar ben ik blij om. Ik zou graag meer persoonlijke ervaringen erover willen horen!

Mijn tijd is bijna op. Ik houd van jullie en denk aan jullie in mijn gebeden. Gott ist mein Himmlischer Vater und ich bin dankbahr fur das suhnopfer von Jesus Christus. Er ist mijn Erlosser en Bruder. In Namen Jesu Christi Amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: