Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

vrijdag 25 mei 2007

President Hinckley's Time

Belangrijk! Om via DearElder.com een e-mail te sturen met je eigen (Nederlandse) adres als afzender, kun je het beste eerst registreren. Anders wordt er standaard gevraagd om een Amerikaans adres.

24 mei 2007

Geliefde familie, vrienden en kennissen.


Allereerst de hartelijke groeten vanuit het Mission Training Center in Provo. Ik ben hier nu al 10 dagen en dit is mijn eerste P-day (Preparation = voorbereidingsdag, ed.). Ik heb dan 6 uur tijd voor mezelf om bijvoorbeeld een Power-nap te houden, de was te doen (ik heb daar nog nooit zo naar uit gekeken) en brieven te schrijven.

Je hebt een ontzettend druk programma op de MTC. Ik ben zo ontzettend blij dat ik al wat ervaring heb met plannen (dankzij het Kruidvat en persoonlijke studie), maar hier ben je zo ontzettend druk met van alles. Ik heb een kaartje op mijn slaapkamer dat zegt: "President Hinckley`s Time", wat staat voor dat ik mijn tijd efficient en juist moet gebruiken. Altijd op tijd zijn. Ik probeer m`n tijd goed te gebruiken. Zo draag ik altijd een notitieboekje bij me, zodat ik op rustige momenten wat versen, duitse woorden of aantekeningen kan doornemen.

Dat betekent helaas ook dat je geen tijd hebt om echt aan thuis te denken. Wat ik op zich best prettig vind. Ik mis m`n thuis nog niet zo. Alleen wanneer ik in bed lig. Brieven schrijven kun je dus alleen doen op P-day.

Ik zie werkelijk wonderen gebeuren. Van de kleine wondertjes, tot de grotere. Ik zie dat de hand van de Heer werkelijk in alles te vinden valt. Ik heb hard lopen nadenken over het thema van de Ring Apeldoorn: "kleine dingen die grote dingen teweegbrengen". En tijdens een ochtend van persoonlijke studie, werd het allemaal heel duidelijk voor me. Ik schreef in m`n Study-Journal: "Elke woord, gedachte of daad heeft een gigantische potentie om te groeien. Zoals de gelijkenis " wat gij zaait, zult gij oogsten", groeit elk woord, gedachte of daad naar zijn eigen aard (positief of negatief). En ik merkte op hoeveel voorbeelden ik in de schriften en in m`n eigen leven zag dat een klein iets, een groot gevolg had. Zoals het opmerkelijk oprechte gebed van de jonge Joseph, die ervoor zorgte dat ik nu hier ben.
Of de engel, die Alma en zijn broeders tegenhield. Waardoor uiteindelijk tienduizenden lamanieten werden bekeerd. En wat er voor zorgde dat de 2000 jongemannen de Nephieten verdedigden en redden van de ondergang. (Het boek van Mormon, blz. 248-453, ed.)

Ik ben dankbaar voor de wijsheid die de Heer me hier geeft. Ik heb me nog nooit zo geïnspireerd en opgebouwd gevoeld. Soms heb ik echt het gevoel dat engelen me dragen. Soms is de Heilige geest zo sterk aanwezig dat ik plotseling de tranen in m`n ogen voel.

Ik wil tot jullie allen getuigen dat dit werk waar is. Ik zie mezelf veranderen in een positieve zin. Er is hier geen plaats voor de natuurlijke mens (mosiah 3:19) en ik merk dat ik een positiever, geestelijker en opgebouwder persoon wordt.


Ik wil jullie vertellen hoe belangrijk het is dat een zendeling een brief of mail ontvangt. Het is het hoogtepunt van de dag! Het is belangrijker dan het voedsel hier. Het maakt of breekt mijn dag. Ik voel teleurstelling als ik niks ontvang tijdens de lunch of dinner. Maar ik voel me zo opgewekt als ik iets ontvang. Dankjewel Stephanie, Dankjewel Mathea, familie!
www.DearElder.com is geniaal, SCHRIJF ME! Iedereen kan me op die site schrijven en ik ontvang het nog diezelfde dag.

Ik denk meestal al in het engels. Erg lastig, ik leer hier 2 talen tegelijk. Mijn engels wordt duidelijk beter, en dat is werkelijk dankzij de Gave van Tongen. Ik voel me gezegend. Ik weet dat ik eens in de klas mijn collega, Elder CB (uit Engeland) onderwees, en dat ik nog nooit zo goed uit m`n woorden kwam in het engels. Alles vloeide uit mijn mond. Maar een paar uur later gaf ik hem dezelfde les, en op de een of andere manier lukte het me niet meer. Ik besefte toen, dat ik de vorige keer werkelijk onder invloed van de Heilige Geest was.

Ich weisse dass das Evangelium wahr ist. Ich weisse dass Jesus Christus der Sohn gottes ist und das Er uns liebt. Ich habe ein Zeugnis davon, in Namen Jesu Christi, Amen.

Ik moet afsluiten, heb nog 3 minuten. Ich liebe dich. Ik denk aan iedereen maar heb geen tijd om te schrijven. Schrijf me, ik schrijf terug.

Liefs,
Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: