Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 30 juli 2007

Aankomst in Berlijn

23 juli 2007

Goedemorgen!

Wat een fijn gevoel dat het dezelfde tijd is in Nederland als in hier. Ik bevind me momenteel in PLAUEN, Vogtland. Dat is het meest zuidelijkste gemeente van de Berlijnse Zending. En 3x raden wie m'n collega is. Elder Kabel uit Apeldoorn! Hij vertrekt waarschijnlijk over 2 transfers terug naar Nederland. Ik kan me nog herinneren dat hij op zending ging. Dat leek een eeuwigheid geleden... Maar voor hem leek het supersnel te gaan. Wat een eer om met hem te dienen.

Dan over de reis. Toen we het vliegtuig in New York instapten, bleek Elder O zijn boardingspas niet meer te kunnen vinden. Niet zo'n ramp zolang je nog je paspoort hebt. Maar tot zijn schrik was hij zijn paspoort en portomonnee kwijt. En hij komt uit Australie. De meesten zaten al in het vliegtuig... Onze reisleider, Elder CB moest daarom ook achterblijven en Elder J bleef als extra man bij hen. En wij vertrokken met een leeg gevoel naar Berlijn.


Eenmaal in Berlijn aangekomen werden we onthaald door de Zendingspresident en zijn vrouw en zijn assistenten. In het Kantoor van onze zending kregen we het een en ander in te vullen, wat instructies, en vervolgens vertrokken we naar een stuk niemandsland. Daar, stond eens een deel van de Berlijnse Muur. Het was heel gek om van Oost naar West over te steken. Er was daar ook het graf van het laatste slachtoffer van de Muur, gelopen op een mijn.

We lazen daar het inwijdingsgebed van Oost Berlijn voor, zongen 'ik ben een Kind van God', en kregen toen de tijd om een plekje te zoeken in dat gebied waarbij we onszelf volledig toewijdden aan de Heer, en alles achter ons zouden laten wat ons tegenhield om zendingswerk te verrichten. Dat was voor mij heel emotioneel en een bijzonder moment. In dat veld hebben honderden zendelingen zich toegewijd en verantwoording gegeven voor hun zending. Vlak voor het einde van m'n zending kom ik daar terug en geef de Heer verantwoording voor mijn daden.

We kregen onze trainer aangewezen. Mijn trainer is dus Elder Kabel en dat doet me zeer vreugd. We hebben al een boel wonderen gezien en ik kan daarvan getuigen. Ik heb nooit gedacht dat mensen aanspreken, getuigen van de waarheid en ze uit te nodigen om tot Christus te komen, zo bevredigend kon zijn. Ook al wijzen bijna alle mensen je af... De kracht om de volgende persoon aan te spreken zit hem in het feit dat je boodschap waar is. En dat je de mensen de mogelijkheid geeft om ZELF te weten of het waar is.

Lichamelijk is het zendingswerk erg zwaar. Maar ik heb me nog nooit zo beschermd gevoeld en soms voelt het zelfs alsof ik gedragen word door engelen. L&V 84 vers 85 vertelt me dat dit werkelijk zo is.

Ik weet met mijn gehele hart dat deze boodschap waar is. Ik houd van de duitse mensen. Het doet me pijn als een persoon de waarheid afwijst. Maar ik vind vreugde wanneer de mensen bereid zijn zelf een antwoord te vinden. Deze mensen maken mijn zending het waard.

Ik houd van jullie.
Mijn HUIDIGE ADRES is

Forststraße 84
08525 Plauen (Vogtland)
Duitsland.

Schrijf alsjullieblieft snel wat daar naar toe. Ik kan alle post van de Zerbsterstraße pas over 4 weken ophalen. Dat is het kantoor van onze zending.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: