Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 30 juli 2007

Geluk is een richting...

30 juli 2007

Lieve familie en vrienden.

Na een wat moeilijke week te hebben gehad, was deze week een stuk beter. Ik heb een veel helderder inzicht gekregen. Ikzelf zeg eigenlijk dat ik het Licht gezien heb! We hadden afgelopen donderdag een Zonerad (de zone bij elkaar plus de Zendingspresident.) en daarna wisselden Elder K en ik van collega voor een dag. Ik ging met de Zoneleider Elder M naar Halle. We hebben daar één dag zendingswerk gezien. En daar gebeurde iets... Ik werd compleet verliefd op Halle, de mensen daar, de straten, de vier zendelingen en ons werk... Het was geweldig. Ik werd helemaal enthousiast door Elder M. Ik kreeg de motivatie om Plauen in een Halle om te zetten.

We hebben wonderen deze week gezien. Het doel was om 200 contacten met onze zone (24 zendelingen) binnen te slepen. Toen we gisteravond het doel nog niet bereikt hadden, en nog één uur hadden om samen 7 contacten binnen te slepen, beseften Elder K en ik dat we weer naar buiten moesten, in de stromende regen. We wilden niet, maar we voelden dat we moesten.

In de stromende regen gelachen, maar zonder succes. We hadden nog een kwartier voordat we weer terug moesten. De regen hield op en een prachtige zon straalde door de wonkere wolken heen. In die laatste 15 minuten hadden we 4 contacten gekregen. Een wonder. En we behaalden ons doel.

Volgende week gaan Elder K en ik waarschijnlijk karten met twee andere zendelingen. Maar vandaag wil ik een boel gaan poetsen in ons appartement.

Ik wil nog iets met jullie delen. Een gedachte die me deze week nogal aan het denken heeft gezet. Geluk is een richting. Geen punt. Mensen denken vaak in punten. Wij als leden helaas ook. Maar alles is een richting, we kunnen altijd beter. We kunnen eigenschappen altijd beter ontwikkelen. We zijn nooit ergens perfect in. Streef altijd naar meer en beter. Blijf nederig, en de Heer zal u leiden.

Ik heb jullie lief.
Elder Stekkinger

2 opmerkingen:

Mikari zei

Zo mijn 2e berichtje dat ik vandaag moet maken.

Halle is idd wel een leuke stad <3
Ik dacht dat de beste vriendin van mijn oma daar woont... Weet niet zeker moet even mam vragen.

Mij viel ook meteen de Göltzschtalbrücke op. Ik ben daar vorige zomer ook geweest er langs er onder (daar is zo onder de brug een rots achtig iets was ik op geklommen). Is echt een mooie brug... Mijn oma vertelde dat een oom in de 2e wereld oorlog had verhinderd dat die net als Elstertalbrücke vernietigd zou worden.

Mijn familie komt uit die omgeving vandaar al die nutteloze info. Maar voel me heel erg verbonden met de plaatsen daar.

~Miriam.

Mikari zei

Hmmm vergeten toe te voegen over je bericht.
Echt goed dat jullie je doel berijkt hebben ^_^ 200 contacten ... wowie... klinkt als heel veel.