Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 5 mei 2009

Een extra mijl gaan

David, kort voor zijn doop

4 mei 2009

Lieve Familie en Vrienden,

Beseffen doe ik nog niet, dat ik in 6 weken naar huis moet. Het was wel echter even slikken toen ik deze week mijn 'Finalizer-Brief' ontving. Dit is de brief waarin de President je vertelt op welke dag je je ontheffingsgesprek zult hebben, en wat je moet doen voordat je dit gesprek kunt hebben. De officiële dag dat ik in Arnhem met de trein aankom is dinsdagmiddag 16 juni.

Deze week was echter zo geweldig! Wow, we hadden extreem veel succes. Dinsdag werd een dag van wonderen en ook tijdens de week werden we zo gezegend! Eén belevenis kan ik wel vertellen. Donderdag hadden we een drukke dag en waren we constant onderweg. In onze zending hebben we het zogenaamde Ballard Plus, wat betekent dat we, door het aanspreken van EXTRA mensen, een afspraak maken met iemand van deze extra mensen. Extra betekent bijvoorbeeld: onderweg mensen aanspreken of in de tram met mensen spreken; En we hadden deze donderdag nog geen Ballard Plus, hoewel het al bijna 21 uur was en we net uit een bespreking met de Sisters kwamen. We zijn alle 6 op onze knieën gegaan, spraken een gebed, en zijn toen nog naar buiten gegaan met nieuwe Power en Motivatie.

We zagen twee jongelui, die ik normaal niet wil aanspreken. Maar omdat er verder niemand op de straat was, spraken we ze natuurlijk gewoon aan. Cedric en Jeque zijn beiden 18 en zo tof! Zeer gelovig, en waren totaal enthousiast om het Boek van Mormon te lezen. Nu schijnt Jeque in hetzelfde gebouw te wonen als David, die net werd gedoopt. We onderwezen hen zaterdag, en zondag kwam Cedric mee naar de kerk. Vanavond komen ze beiden naar onze gezinsavond. Deze jongelui moeten op zending! Die zijn veel te cool.

Ook hebben we Christiaan uitgenodigd zich te laten dopen! Hij komt elke week naar gezinsavond en is gewoon een hele toffe 22 jarige jongen, die zich in Amerika in een baptistenkerk had laten dopen, alhoewel hij daarvoor niet gelovig was. Hij voelt dat hij zich opnieuw moet laten dopen met het juiste gezag, dus helpen we hem zich voor te bereiden om zich op de 17e mei te laten dopen. Jasmin laat zich in Juni ook dopen. Wow! TAUFE!

We tonen een onderzoeker hoe een doop plaatsvindt en wat de symbolen betekenen.

Deze week heb ik veel in het nieuwe testament gelezen. Om een bepaald certificaat te behalen moest ik nog de tweede helft van het NT lezen en daarmee was ik dus wel even zoet. Het bijzondere is, dat het nieuwe testament echt een heleboel diepe waarheden heeft die bevestigen dat DIT de kerk van Jezus Christus is. Deze week kwamen we een boel Jehova’s Getuigen en pastoren van andere kerken tegen, en ik had altijd net die dag iets gelezen dat eigenlijk aantoonde dat er in elke religie een waarheid ontbreekt. Ik weet dat onze Hemelse Vader door Joseph Smith, de volheid van het Evangelie heeft hersteld. Dat er vandaag een levende profeet is, met 12 Apostelen, waar Christus zelf aan het hoofd staat. Lees de Bijbel, en je komt zelf tot dit getuigenis. In de naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: