Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 25 mei 2009

Kleine wonderen

25 mei 2009

Lieve Familie en Vrienden,

We sloten deze week weer af met veel succes. Er zijn echt wonderen overal. We moeten slechts het werk van de Heer doen en onze ogen openen.
Zo was dit wel bijzonder: We hadden het telefoonnummer van John gekregen, een verwijzing van een lid uit Halle. We belden hem op, maakten een afspraak en kregen zijn adres.
Toen beseften we op de avond van de afspraak dat het adres niet duidelijk was opgeschreven en daardoor wisten we niet waar we naar toe moesten. We konden John ook niet meer bereiken. Dus voelden we ons nogal stom. We besloten dan maar de rest van de avond in een bepaald gebied met mensen te spreken. Toen we in dit gebied aankwamen, zei ik tegen mijn collega: 'Laat we deze weg inslaan. Ik weet niet waarom, maar ik voel licht van deze straat komen.' We waren daar nog nooit heen gegaan. Dus liepen we door die straat en na ongeveer 10 minuten wandelen stopten we bij een kruising om te voelen in welke richting we zouden moeten gaan.

Mijn collega keek naar de straatnaam om te zien waar we waren. Hij bleef echter maar staren naar de straatnaam. Toen zei hij: Schillerstraße... Klinkt een beetje als sciestraße (wat we opgeschreven hadden). Ik vond het nogal vergezocht, maar toen we bemerkten dat de het opgeschreven huisnummer tegenover ons stond, konden we het haast niet geloven. In een stad met 250.000 inwoners, word je geleid naar de juiste straat. En ja hoor, zijn naam stond op de deurbel. Is dat niet te gek voor woorden? Deze week ontmoetten we John, en hij is echt hartstikke tof! Duitse vrouw, 2 kinderen enz. Wow! De Heilige Geest toont daadwerkelijk wat we moeten doen! (2. Nephi 32:5)

Een ander wonder was afgelopen vrijdag. We kwamen net van een afspraak met José. We namen de tram naar huis. In de tram zaten de zusterzendelingen, en 2 leden van de kerk die ook net van een andere afspraak kwamen. Dat was toevallig. Toen ik net in gesprek was met de zusters, kwam ik in oogcontact met een nazi. Hij stond op, kwam naar me toe en vertelde me dat hij me in elkaar wilde slaan omdat ik een buitenlander ben. Ik was geshockeerd maar had niet zoveel angst omdat er camera's en nog vele anderen in de tram stonden. Toen hij echter velen malen zei dat ik moest uitstappen zodat hij me kon slaan, deed het lid haar mond open en zei dat hij me met rust moest laten. Toen draaide hij zich om en bedreigde haar, en zei haar dat hij geen problemen had vrouwen te slaan. Aangezien hij toch echt serieus was en geen angst had voor alle andere mensen, trok ik snel aan de noodrem, waardoor we op de grootste kruising van Maagdenburg tot stilstand kwamen. Het was grappig te zien hoe de man half door de tram vloog.

We schreeuwden naar de chauffeur dat we bedreigd werden, waarna hij snel de politie opriep. Die wachtte vervolgens bij de volgende halte en zo werd hij uit de tram gezet. Was dat lid niet daar geweest, was ik nu een kopje kleiner. De Heer beschermt ons. Niet altijd hoe we het willen en hopen, maar hoe Hij het 't beste vindt.

Ik ben erg gezegend met deze zending en de zendelingen. Ik vind het erg jammer om binnenkort naar huis te gaan. Ik weet echter dat mijn familie en vrienden ervoor zullen zorgen dat ik snel weer integreer in Nederland. Alvast bedankt.

God leeft. Hij ervaart de dimensie tijd zoals wij de dimensie ruimte ervaren. Daardoor kan ik erop vertrouwen dat Zijn timing perfect is. Ik weet dat Jezus Christus opgestaan is! In de naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: