Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 18 mei 2009

De Laatste Transfer

18 mei 2009

De laatste Transfer is vandaag begonnen. Het was dus ook erg spannend om zaterdagavond te horen wat er zou gebeuren. Ik was bang dat ik nog een laatste vier weken ergens anders zou dienen, maar het blijkt dat Elder C en ik uitstekend werk verrichten en nog samen mogen blijven tot ik naar huis ga. Hij is daardoor mijn laatste en langste collega, en Magdeburg is mijn laatste en langste gebied waar ik op zending heb gewerkt.

De Transfer werd dan ook goed afgesloten met de doopdienst van Christian! Met de hele club zijn we weer naar Koethen gereisd zodat hij daar het verbond met onze Hemelse Vader kon sluiten. Ik heb het hele proces van Christian van het begin af aan mogen meemaken. Hij heeft enkele dingen moeten overwinnen maar hij heeft het gehaald! Zijn hele familie was er ook bij, en dat was natuurlijk het mooiste om te zien: een ondersteunende familie.

Cedric en Jeque waren ook bij de doopdienst. We helpen hen om van gangsters te veranderen in zendelingen. Ze zijn al aardig onderweg. Cedric is gestopt met roken en Jeque heeft zijn relatie met zijn vriendin verbroken omdat de moeder van zijn vriendin het hem en haar verbood naar onze kerk te gaan. Wat een voorbeeld, dat hij de Heer boven al het andere kan stellen.


We zijn in de afgelopen maanden echt gezegend geweest met de nieuwe leden. Isabel, David, Jose, Li en Christian zijn allen studenten die pittige opleidingen doen. Zij zijn de toekomst van de gemeente Magdeburg en zullen de gemeente in enkele jaren moeten overnemen. Elk van hen is bijzonder. Zij komen uit Cuba, China, Mozambiqe en Duitsland. Hun getuigenis en ervaringen zijn uniek en speciaal. Toch komen ze allen op hetzelfde terug: God leeft, Jezus is de Christus, Joseph Smith was een profeet en de kerk van Jezus Christus is de levende kerk met het juiste gezag.

Ik wil mijn getuigenis daarbij aansluiten. Ik heb op zending mijn Heiland en Verlosser leren kennen. Jezus Christus is mijn Vriend, Broeder en Verlosser. Ik houd van Hem en wil Hem dienen. In de naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: