Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 27 april 2009

Het evangelie maakt gelukkig

27 april 2009

Lieve Familie en vrienden,

Er gaan natuurlijk speculaties rond over mijn terugkomst. Wat ga ik studeren? Hoe erg ben ik veranderd? Kan ik nog lachen en ben ik überhaupt nog de Joey die zij kenden? Voor hen is er goed nieuws. Joey is nog steeds Joey. Hij is (helaas voor sommigen) nog steeds avontuurlijk en gek. Naast het feit dat hij Jezus Christus vertegenwoordigt, is er ook veel humor en plezier in het zendingswerk. Als bewijs, heb ik nog maar een paar typische Joey foto's toegevoegd van de laatste 2 weken. Zijn prioriteiten zijn echter gewijzigd, en zijn getuigenis enorm versterkt. Met trots kan hij zeggen dat hij bijna 2 jaar volwassener is geworden sinds zijn vertrek.


Deze week was het echt goed weer, en soms lijkt het alsof de mensen meer open zijn voor het evangelie. We hebben vele afspraken gemaakt en vele nieuwe mensen leren kennen. Maar ik denk dat het allermooiste voor mij was, dat er een tempelreis was van de wijk. Alhoewel ikzelf niet er naar toe ben gegaan, zijn Jose en Isabel voor de eerste keer naar de tempel gegaan en Miriam werd begiftigd. Isabel vertelde me hoe ze de volgende ochtend met een geweldig gevoel opstond. Beide nieuwe leden hebben voor hun familie zich laten dopen. Jose is zelfs met het werk voor zijn ouders begonnen. Zo tof! Als je deze foto bekijkt, dan weet je wat de tempel met mensen doet.

Het Evangelie maakt zo gelukkig, in welke omstandigheden dan ook. Het betekent natuurlijk niet dat wanneer je je laat dopen, al je zorgen en problemen weg zijn. Maar het eeuwige perspectief maakt het verdraaglijker. De zekerheid dat je doet wat de Heer wil, geeft de innerlijke vrede, die de wereld niet kan geven.
Laat ons vol vreugde anderen dienen. Daarmee helpen we onszelf meer dan hen. Dat is mijn gebed voor ons allen, in de naam van Jezus Christus, Amen.

De foto's zijn genomen in de dierentuin, in het park en in Köthen.



Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: