Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 20 april 2009

Het klopt!

20 april 2009

Lief Nederland,

Een goede week, afgesloten met een knaller! Ik denk dat de week op deze manier zeer goed wordt beschreven. Jasmin heeft besloten zich te laten dopen op 7 juni. Hopelijk ben ik dan nog daar, maar deze week werd me toch duidelijk dat ik net zo goed de laatste 4 weken ergens anders zal dienen. In een interview zei de president me heel duidelijk: Als ik een reden heb je daar te laten, laat ik je daar. Als ik je ergens anders nodig heb, zul je daar heen gaan. 'Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik hier blijf?' vroeg ik. Hij keek me aan, en met een vonk in zijn ogen lachde hij me toe en zei: Taufe!

Dus, met nieuwe enthousiasme probeer ik vele mensen voor te bereiden zich te laten dopen. Dit verbond is zo belangrijk geworden in mijn leven! Ik begin te begrijpen wat ik zelf heb beloofd, 13 jaar geleden. Betekent dat, dat ik had moeten wachten? Nee, omdat ik voelde dat het ‘t juiste was. En zonder deze keuze was ik helemaal niet zo ver gekomen als ik nu ben!


Gisteren hebben we weer een doopdienst gehad. De vijfde al dit jaar in Magdeburg. David werd onderwezen door de zusters. Hij is echt een 'Golden' kun je zeggen! Een seniorzuster vertelde me over een ervaring: Ze onderwezen David en hij had hele diepe vragen die je niet zomaar kunt beantwoorden. Veel ook dat met de tempel te maken heeft en dus ‘geestelijk vlees’. Het is soms moeilijk om zoiets uit te leggen aan iemand die net is begonnen aan de ‘geestelijke melk’! Er was dus enigzins twijfel in hem, maar de zusters hebben hun rein getuigenis met hem in dat moment gedeeld. Na het slotgebed, toen hij zijn spullen inpakte, knikte hij zijn hoofd en sprak tot zich zelf: 'het is waar'. 'Het is allemaal logisch'. 't klopt!'. Soms leek het alsof iemand aan de andere kant van de sluier hem persoonlijk onderwees en zijn gemoed geruststelde zodat hij 't kon aannemen. Is dat niet bijzonder? Ik geloof dat wij als zendelingen nog geen 10% van het werk doen. Engelen, zichtbaar en onzichtbaar, doen het meeste werk en bereiden het hart van de mensen voor.


Ik heb David een beetje leren kennen toen ik hem interviewde deze week. Ik begon met deze vraag: David, als we je allemaal gisteren zouden hebben verteld dat het een leugen was en dat het niet waar is... Zou je je nog laten dopen? Zonder na te denken zei hij: 'Ik kan moeilijk mezelf dopen, maar ik weet natuurlijk onafhankelijk van anderen, dat 't waar is. Zelfs als ik daar alleen in sta.' Ik denk, dat het interview daarmee al genoeg was.

De doopdienst was een van de mooiste die ik heb meegemaakt. Alles liep perfect. Elder C en ik gaven een muziekstuk van de Duitse versie van 'Kalm nu mijn ziel'. We deden het echter een beetje anders. Mijn collega sloot zijn ogen en speelde op gevoel het lied op de piano, en ik zong het lied ook op gevoel. Dat heb ik nog nooit gedaan. We vroegen David zijn ogen te sluiten en te proberen ditzelfde gevoel te krijgen door het muziekstuk. Het was prachtig! Plotseling was er veel meer in dit lied, omdat iedereen zich concentreerde op het gevoel en de boodschap in dit lied. Er werden vele tranen vergoten. De leden hebben ons echt heel goed ondersteund.

Ook was het gisteren Ringconferentie. Ik kon de leden uit Plauen en Halle weer zien! Het was zo tof om met sommigen weer te spreken! Ik houd van deze mensen. Velen hebben me uitgenodigd langs te komen na mijn zending. Ik heb toegezegd weer terug te komen en hen te bezoeken. Het is fijn dat deze mensen me niet vergeten hebben, ook al was ik niet lang onder hen! Het is het evangelie, en de wens Christus na te volgen, die ons verbindt. Deze band is daardoor eeuwig.

Het Evangelie is waar. Ik zie dat elke dag. Ik ben dankbaar dat Joseph Smith oprecht naar de waarheid zocht. God heeft door hem de waarheid en de autoriteit hersteld. Ik ben daarvan overtuigd, in de naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: