Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zondag 19 april 2009

Belangrijkste gebeurtenis in de geschiedenis

(Redactie: excuses voor het late posten)

13 april 2009

Lief Holland,

Vrolijk pasen!
Laat ons bij het eten van bergen chocoladehazen en geverfde eieren, niet vergeten waar Pasen echt om draait. Juist: Het Zoenoffer van Jezus Christus. We gedenken dat Hij leed in Getsemane, stierf aan het Kruis op Golgotha, en op de zondagmorgen opstond. Ik ben zo dankbaar voor de belangrijkste gebeurtenis in de geschiedenis van de wereld.

We namen deze week afscheid van Zr V en hielden een gedenkwaardige picknick aan de rivier de Elbe. Ik voelde me nogmaals sterk vereend met deze zendelingen. Ze zijn toegewijd aan het Werk van de Heer. Ik bewonder hun toewijding aan Jezus Christus, dat voortvloeit uit hun getuigenis dat Christus daadwerkelijk is opgestaan. Na de picknick wandelden we nog langs de Elbe. Ik houd van de natuur. Rivieren doen me denken aan de Bron van levend water.

Iemand dienen helpt ons meer dan het de ander helpt. Zo ook in de tuin van Jasmin en haar moeder.

Dat is dan ook de reden waarom we ons donderdagavond opnieuw hebben toegewijd aan het werk. We verzamelden ons met z'n zessen (de 4 zusters en mijn collega en ik). Ik had een zak vol stenen meegenomen. We namen eerste de tijd voor ons zelf te bidden en erover na te denken wat ons nog tegenhoudt om alles geven op zending. Daarna schreven we deze dingen op de stenen met een stift, en die wierpen we in het water, als teken dat we deze lasten achter ons hebben gelaten. Zo probeer ik weer dagelijks om 6 op te staan en werk ik aan Seek Your Treasure, een kwalificatie-programma in onze zending. Na veel gebed heb ik nieuwe doelen kunnen stellen en ga ik weer met power aan de slag.


Laten wij ons voorbereiden op de komst van de Bruidegom indien we onze lampen vullen met geestelijke olie. Laat we ons voornemen de Heer meer te dienen. Laten wij de avondmaalsvergaderingen bezoeken en elk tot een geestelijk hoogtepunt maken. Laat ons toch eens onszelf vergeten. De tijd is zo kort. ik herhaal: de tijd is zo kort.

Liefs,
Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: