Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 6 april 2009

Wij danken U Heer voor Profeten

6 april 2009

Lief Holland,

Wat een geweldige algemene conferentie deze week. Wat heerlijk om van de profeten te kunnen horen. We hebben 4 sessies kunnen bijwonen en in elke sessie werden we door de profeten, apostelen en de Geest onderwezen en geïnstrueerd.

Naast de vele antwoorden die ik vond op mijn vragen, had ik ook een bijzondere ervaring. Tijdens één van de sessies gaf de Heer mij een bijzonder moment. Plotseling kon ik voelen hoe het is om in een kerk te zijn waar er geen levende profeet is maar enkel het Woord van God en de interpretatie daarvan. Mijn hart vulde zich met vooral grote angst voor de toekomst en onzekerheid. In dit korte moment leek ik te weten hoe iemand zich buiten de kerk moet voelen. Dit gevoel werd snel vervangen met een grote dankbaarheid voor de leiding van de Profeet en de apostelen. Angst en onzekerheid werden vervangen door hoop, veiligheid en zekerheid. Door deze ervaring kende ik plotseling beide kanten en was ik dankbaar voor deze ervaring. Hoe fijn te weten dat dit een levende kerk is! Voorwaar, de Heer doet NIETS voordat Hij dit openbaart aan zijn knechten, de profeten! (Amos 3:7) Dank U wel, Hemelse Vader, voor deze ervaring.


Vandaag is een nieuwe Transfer begonnen. Zuster V zal ons verlaten. Dat vind ik erg jammer, omdat ze de meest ijverige zuster is die ik ken. Ze heeft echt veel teweeggebracht in dit gebied en het is jammer zo'n motor te verliezen. Gelukkig wordt ze vervangen door Zr. H, een jongere zuster die ik heb leren kennen in Lankwitz. Ik vind dat ze goed past bij Zr. L. Mijn collega en ik blijven samen.

Daarnaast ben ik niet meer verantwoordelijk voor Brandenburg. De districten zijn opnieuw ingedeeld en nu ben ik verantwoordelijk voor Köthen. Nog veel gekker is het feit dat we niet meer tot de Berlijn-Zone horen, maar tot de Leipzig-Zone! Ik vind het jammer omdat ik de Berlijn-Zone zeer waardeer, maar interessant is dat ik in de Leipzig-Zone mijn zending ben begonnen (Plauen) en zal beëindigen. Zo zien we weer dat het werk van de Heer een eeuwige Cirkelgang is!


De laatste 10 weken zijn aangebroken (6 + 4 weken verlenging). De tijd dringt! Tot gauw!

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: