Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 27 januari 2009

In dienst van de Heer

26 januari 2009

Gezinsavond met de JOVO's

We zijn in Magdeburg met 6 zendelingen. Twee elders, 2 zusters, en 2 senioren zusters. De laatstgenoemden zorgen voornamelijk voor het instituut en de JOVO's. En ze houden het moreel van de zendelingen zeer hoog. Zie foto.

Magdeburg Missionare: De zendelingen van Magdeburg (voor de overplaatsing afgelopen woensdag)

De twee zusters zijn sinds woensdag beiden Duits. Een nieuwe zuster, zuster L uit München is namelijk direct uit Preston MTC hierheen gekomen. Zuster V is ook Duits. Allemaal zeer interessant.

We helpen ook José uit Mozambique zich voor te bereiden voor zijn doopdienst. Hij stond geplanned om de 6e te worden gedoopt maar misschien schuiven we het naar voren en wordt hij zondag gedoopt als alles loopt zoals wij willen.

De aankomst in Magdeburg en het vertrek van Elder Orthon (die ik heb vervangen)

Magdeburg had in Januari dan al 3 dopen, en het ziet er naar uit dat deze kleine gemeente blijft groeien. Het werk is hier geweldig. Ik heb deze week ook mijn eigen instelling weer kunnen veranderen en ik voelde gelijk dat ik veel gelukkiger ben geworden. Berlijn is afgesloten. Op naar de laatste sprint van de zending.

Dank jullie wel voor jullie gebeden.

Liefs,
Elder Stöckinger

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn enige reactie op alles wat ik steeds mag lezen, is dat het te merken is, dat u het helemaal naar uw zin heeft en dat u met een goed hart uw zending verricht, en ik hoop nog vele mooie stukjes te mogen lezen, en dat er ook nog mensen over mogen blijven om gedoopt te worden,voor de elders die na u deze plaats aan doen.

Ga zo door en laat de heer u leiden naar de mensen, die op uw komst zitten te wachten.

Anoniem zei

Hoi Elder Stekkinger!!!
Ik vond het leuk om me weer eens bij te lezen over jou op je site. Wat een bijzonder iets is het toch, als je iets weet door de Geest hoef je niet langer te wachten om je nieuwe leven te beginnen. Tja zo was het ook met Steef... we hadden een geweldige bruiloft vrijdag en je ouders waren er ook! Ik heb ook nog aan jou gedacht... jullie vriendschap bestaat al zo lang dat het wel jammer was dat je er niet bij kon zijn. Maar je was er wel bij in mijn gedachten. Nieuwe levens beginnen we elke keer weer, ook elke zondag dat we van het avondmaal nemen en ons doopverbond hernieuwen. Ik ben er altijd dankbaar voor. Voor mij is het nu ook weer nieuw en we gaan verder met de volgende verrassingen en uitdagingen deze week!
Nieuwe vrienden maken is goed, maar keep the old ones is daarnaast echt heel belangrijk! Gister had ik daar nog een gesprek over met mijn man... de mensen die je dierbaar zijn moet je een plekje in je leven geven en tijd voor ze inplannen anders het jaar weer zo voorbij! Dus happy new year is een gelukkig nieuwjaar als je goed kan terugkijken op het vorige en met enthousiasme verder gaat met het nieuwe. Dus daarom ook even dit briefje naar jou.
Veel succes met de mooie dingen die je daar de mensen mag onderwijzen... het grote nieuws is:
We mogen altijd weer op nieuw beginnen! Van fouten maken, leren we en zolang we iedere kans benutten om te leren juist te kiezen zijn we vernieuwend bezig!
Happy chinese new year to you too!
Yin en Yang is het mooiste chinese symbool dat ik ken. 2 Ne 2:9-11 hoort daar bij!
warme groeten van Annette