Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zaterdag 10 januari 2009

Het einde nadert

10 januari 2009

Lief thuis,

Na 3 maanden Lankwitz is mijn tijd hier voorbij. President Borcherding begon het gesprek met de woorden: "Je tijd is gekomen. Ik voel al een tijd lang dat je weer terug in het veld moet." Daarmee wordt het hoofdstuk Berlijn afgesloten en nadert het einde van mijn zending. Het is aannemelijk dat ik daar blijf tot het einde van mijn zending: 16 juni 2009. Ik ben volgende week weer districtsleider en kan op plaatselijk niveau de zending versterken.

Het nieuwe adres waar ik vanaf dinsdag verblijf:

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Mijn nieuwe collega is Elder W. In zendingstermen is hij mijn kleinzoon, aangezien hij getraind werd door Elder P, die ik getraind heb. Het pijnlijke is, dat hij zeer goed Duits spreekt. Hij zal zijn opa dus veel corrigeren J

Het is erg jammer om afscheid te nemen van dit gebied, de mensen, de verantwoordelijkheid en de stad. Het is nog veel moeilijker te beseffen dat elke dag, een dag minder op zending is. Elke dag moet ik beleven zoals het is, en de dingen accepteren zoals ze zijn. Ik blijf maar over tijd spreken, en kom slechts tot de conclusie dat de tijd daardoor nog sneller voorbijgaat.

We hadden vorige week een toffe moeder met 2 kinderen gevonden en onderwezen. Helaas vertelde ze ons gisteren dat haar man dit niet wil en dat we niet meer langs mogen komen. We kregen alle gegeven dingen terug in onze handen en konden alleen maar met treurige gevoelens de flat weer verlaten.

Waarom lijkt de wereld soms zo oneerlijk? Waarom is het soms gewoon zo moeilijk? Het is toch de waarheid? Waarom luistert er niemand en wil niemand dat ontvangen wat het kostbaarste in leven is? Soms schieten zulke gedachten ons zendelingen door het hoofd.

Het is de innerlijke vrede, de troost en liefde die ik voel wanneer ik in zulke momenten op mijn knieën ga en met mijn Hemelse Vader worstel in gebed. Het is het brandende getuigenis in het hart dat motiveert. Het is de zekerheid en hoop, komende uit het geloof met werken, die ons keer op keer sterkt. Het bijzondere is: na zulke ervaringen sta ik sterker dan daarvoor en geschieden de wonderen!

Zoals de schrijver C.S. Lewis ons beschreef: we voelen de wind pas wanneer we er tegenin lopen. Het is daarom een bewijs dat we op de juiste weg zijn. Elke zegening heeft zijn prijs. Eén van de waardevolste lessen op zending die ik leer is dat we dichter bij God zijn in de moeilijkheden. Hij staat ons echt bij!

Het wordt een nieuwe uitdaging om in Magdeburg te werken. Ik ben echter enthousiast en ga met volle moed er tegenaan. Dank jullie wel voor jullie gebeden en schriftelijke ondersteuning. Moge de Heer jullie uitbundig zegenen. Het is WAAR.

Foto’s komen nog.

Veel liefs,
Elder Stöckinger

Geen opmerkingen: