Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 19 januari 2009

Een nieuwe plek

19 januari 2009

Lieve familie en vrienden,

Groeten uit Magdenburg. 250.000 inwoners, een universiteit, straßenbahnen en nog veel meer. Het valt heel goed te vergelijken met Halle.

Het viel me echt zwaar om Lankwitz te verlaten. Ik zal daar vele dingen missen. Maar, ik voel me al heel welkom in deze stad. We hebben een kleine gemeente van ongeveer 35 actieve leden. Ik mocht mijn getuigenis geven op zondag en ik voelde daar een grote ondersteuning voor de zendelingen.

We hadden 2 bevestigingen van de Heilige Geest: Sven en Marco, die dit jaar werden gedoopt. De één is 26, de ander 18, en de laatste bereidt zich ook voor om op zending te gaan. Beiden moesten het roken overwinnen, iets wat niet ongewoon is in Duitsland. Ze hebben het gehaald en helpen nu zelfs onze onderzoekers om met het roken te stoppen. Geweldig hoe de Heer werkt!

Afgelopen week hebben we Jose uit Mozambique uitgenodigd zich te laten dopen en dat is zijn wens! Hij kwam met ons naar de kerk en komt hopelijk vanavond naar de gezinsavond. Zijn doel is om volgende week zaterdag een verbond met de Heer aan te gaan.

We hebben hier enkele studenten die de kerk onderzoeken en daarom bevinden we ons regelmatig op het campus van de uni. Een raar gevoel, ik kijk er eigenlijk helemaal niet naar uit om eens te studeren. Als zendeling voel je je nooit eenzaam. De begeleiding van de Heilige Geest die niet voor niks de trooster en begeleider wordt genoemd, is iets heel bijzonders en ik ben dankbaar voor zijn hulp. Hoe verschrikkelijk eenzaam moet het voelen om deze zekerheid in het leven niet te hebben!

Ik wil enkel sluiten met mijn getuigenis dat ik weet dat dit werk waar is en dat mijn Hemelse Vader leeft.

Liefs
Elder Stöckinger

Elder Stöckinger
Zerbsterstraße 42
12209 Berlin
Deutschland

Geen opmerkingen: