Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 2 februari 2009

Er is niets vreugdevollers


2 februari 2009

Lieve familie en vrienden,

Stephanie, vanuit Duitsland hartelijk gefeliciteerd! Moge de Heer je verder ondersteunen in de belangrijke keuzes die je maakt.

Voor mijzelf was deze week de highlight van mijn zending! We hebben echt een bijzondere week gehad waar de Heer ons uitzonderlijk gezegend had. Ik ben er achter gekomen waarom de Heer me in Magdeburg wil en het motiveert me om met volle vreugde aan het werk te gaan.


Afgelopen woensdag is een studentenvereniging van de evangelische kerk naar onze kerk gekomen om meer over de 'mormonen' te leren. Dit leerde ik een week van tevoren, toen ik werd opgebeld door de commissie om de afspraak die al een half jaar vast stond, te bevestigen. Omdat ikzelf natuurlijk nieuw was, wist ik van niets en kwam tot de ontdekking dat we nog snel iets moesten organiseren.

Met overleg met de Heer kwamen we op het idee om een presentatie te houden waar bepaalde onderwerpen aan het licht kwamen. Zo werd er gesproken over de Herstelling, het Boek van Mormon, de organisatie van de kerk, de verordeningen, morele standpunten, de familie etc etc. Ik heb elk onderwerp verdeeld aan enkele leden die erbij konden zijn en aan het einde zouden we nog een getuigenis horen van een bekeerling en een zendeling. Ik was ingelicht dat er waarschijnlijk 15 studenten zouden komen.

Ik heb maandagavond en dinsdagnacht flink aan een presentatie gesleuteld en ik moet zeggen dat toen ik het eindresultaat zag, ik wist dat de hand van de Heer erin was. Door middel van een powerpoint-presentatie zouden we er een zeer informatieve avond van maken.

De woensdagavond om 20:00 schrok ik toen ik naar buiten keek: een hele groep studenten stond vol enthousiasme te wachten om meer te leren. Er bleken tussen de 25 en 30 studenten te zijn gekomen. Ik heb veel presentaties gehouden voor grote groepen, maar dit keer was ik zeer nerveus. Een priesterschapszegen van mijn collega gaf me echter veel innerlijke rust en plotseling was ik weer de oude 'Stekkie' die kickt op zulke avonden.

De leden hadden geweldig gesproken. Zuster V stond in vuur en vlam met haar getuigenis van zendingswerk. Ikzelf leek ook de woorden te kunnen vinden om uitleg te geven over de organisatie en verordeningen, en onze stemmen leken plotseling prachtig te klinken toen ik het duet met zuster W zong: 'O, hoe lief’lijk was de morgen'.


Het publiek was raze enthousiast. Een daverend applaus, studenten die niet weg wilden voor 22:30, afspraken en flyers die werden weggegeven: het was het hoogtepunt van mijn zending. En deze week werd nog beter toen we 11 onderzoekers in de kerk hadden in Magdeburg op zondag. Wat een succes! Wat een wonderbaar werk. Er is niets beters. Er is niets vreugdevollers. Met oprechtheid kan ik zeggen: ik ben gelukkig.

José wordt volgende week gedoopt. Ook onderwijzen we een familie die zeer lijkt op de familie Bal uit Neukölln. Ik ben enthousiast om met elk kind van God te werken, om hen te helpen een getuigenis te ontvangen van de waarheid. Ik houd van mijn Hemelse Vader. Ik heb ervaren dat wanneer ik Hem dien met mijn gehele hart, dat mijn hart vervuld wordt met een liefde voor mijn naasten. Het werk is waar. Daarvan getuig ik in de naam van Jezus Christus, amen.

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooie foto's elder Stekkinger!
Wou dat ik erbij was bij het lied over "Joseph Smith's eerste gebed".
Dan voel ik altijd het getuigenis in mijn hart, dat Joseph een profeet van God was en is. Als je thuiskomt, kan ik je begeleiden op de piano bij het zingen van dat lied. Ik oefen het bijna elke dag ;>) Geniet van je zending en van het proces van openbaring ontvangen! Hier doen wij dat als leden ook. God is goed. "Hij wil graag u leren en u sterken als gij streeft steeds de wenken op te volgen, die Hij door zijn Geest u geeft". Ook insprirerende woorden in een lofzang. Veel succes en God's zegen toegewenst!