Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zaterdag 14 februari 2009

Zegeningen en talenten


9 februari 2009

Dat de Heer ons meer geeft dan wat wij ooit kunnen geven werd deze week weer eens duidelijk. We worden zo gezegend! Gisteren vond de doop plaats van José Flores. We reden met trein en taxi naar Köthen waar hij een nieuw leven zou beginnen. José is 31 jaar en komt uit Mozambique. Hij is een fijne man en heeft een vereniging opgericht in Mozambique waar jonge kinderen in de gevangenis geholpen worden om een nieuw leven te beginnen.


De doopdienst liep geweldig. Ik mocht een toespraak geven en als zendelinggroep zongen we het jeugdwerklied 'Die Taufe' (De doop) wat nu één van mijn lievelingsliedjes is geworden. Het was een opbouwende en geestelijke tijd. Daarna was ik dan ook erg moe, omdat het organiseren van vergaderingen toch wel veel energie kost.


Deze 'Versetzung' of Transfer gaat ook extreem snel voorbij. Donderdag weer terug naar Berlijn voor de Zoneconferentie. Ik ben gezegend met een geweldig district met zendelingen die er voor willen gaan. Onze districtsvergaderingen zijn dan ook geestelijke highlights mede dankzij de altijd inspirerende seniorenzusters die ons echt ondersteunen in het werk.

Zaterdag hadden we een kleine activiteit waar ik de aanwezigen toonde hoe je een origami-zwaan maakt. Het eindresultaat waren vele zwaantjes en zwanen in verschillende kleuren. Het is leuk om je talenten te delen. Het maakt je niet minder origineel. Het helpt je daarentegen verder te ontwikkelen.

En zo is het ook met het getuigenis. Hij die het voor zich houdt, verliest het. Hij die deelt, ontvangt meer en meer. Dat is wat ik heb ervaren door het delen van mijn getuigenis met elke persoon die we aanspreken. Het groeit en elke dag word ik meer overtuigd van de waarheid van het Evangelie. Moge de Heer elk van de lezers de moed geven zijn of haar getuigenis deze week te delen bid ik voor ons allen im Namen Jesu Christi, Amen.


Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: