Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

woensdag 18 februari 2009

Het weer - een gemoedstoestand

16 februari 2009

Liebe Freunde, Familie.

Groeten uit het zonnige, natte, witte en winderige Magdeburg. Het weer hier is net zo wisselvallig als de mensen zelf. Sommigen stralen het zonnige weer uit, onafhankelijk van het weer zelf. Anderen lijken enkel regen en storm te zien. Hoe fijn om te zien dat het Evangelie ons helpt zelf het weer te bepalen. We choose the Weather.

Jose ontving gisteren de heilige Geest. Hij kwam zelfs een uur vroeger naar de kerk om ons "gewoon te helpen". Hij wist dat het een bijzondere dag was. Hoe geweldig was het te zien hoe hij voor de eerste keer van het avondmaal nam. Toen hij voor het eerst naar de kerk kwam en begreep wat het avondmaal betekende, besloot hij te wachten tot hij gedoopt was. Het is een man met een heel goed en rein hart. Jose vertelde in zijn getuigenis bij zijn doopdienst dat hij 3 keer eerder aangesproken werd door zendelingen. Bij de vierde keer, zei een innerlijke stem hem dat hij moest luisteren en zijn hart moest openen. Dat deed hij bij de 4e keer. "Zijn schapen horen zijn stem en zij volgen Hem." Is dat geen wonder??

Nog een paar extra wetenswaardigheden en updates:
+We hadden een geweldige Zonenkonferenz, waar President Borcherding o.a. over engelen sprak.
+Mijn collega en ik joggen 2 a 3 maal in de week
+Mijn gewicht is na anderhalf jaar zending nog steeds 62,0 kg zonder verandering
+Ik eet nu elke dag wel iets met vis (schijnt toch in mijn bloed te zitten)
+ik oefen enkele versimpelde lofzangen op de piano
+Het Evangelie is waar, God leeft en de kerk is hersteld.

Wat anders is belangrijk?
Liefs
Elder Stekkinger

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Elder Stekkinger.

Alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG OP DE 24STE FEBRUARI JL.
ALWEER 21 JAREN JONG!! HOERA!!

Anoniem zei

Even een notitie:

Het kan zijn dat op de naam Stöckinger, gereageerd wordt met onbestelbaar! Ik kreeg een poststuk terug met een sticker: onbekend.
Heb het wel naar het hoofdkantoor toen gestuurd in Berlijn.
Ja, ja, je heet toch Stekkinger.