Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 29 september 2008

Wonderen in deze tijd

29 september 2008

And again I speak unto you who deny the revelations of God, and say that they are done away, that there are no revelations, nor prophecies, nor gifts, nor healing, nor speaking with tongues, and the interpretation of tongues;
Behold I say unto you, he that denieth these things knoweth not the gospel of Christ; yea, he has not read the scriptures; if so, he does not understand them.
For do we not read that God is the same yesterday, today, and forever, and in him there is no variableness neither shadow of changing? (Mormon 9:7-9)

Een overtuigend wonder van het bestaan van een God:
Het wonder der Natuur. zonsondergang in Berlijn.

Lief thuis,

Ik ben er diep van overtuigd dat de Heer niet opgehouden heeft wonderen te doen. Uit persoonlijke ervaringen weet ik dat de Heer gebeden beantwoordt door dromen, visioenen, en profetieën. Ik weet dat het gezag dat we dragen, een verzegelende macht heeft op aarde en in de Hemel. Sommige ervaringen die de Heer op zending aan mij heeft gegeven zijn me heilig, en die deel ik niet met de wereld. Maar voor mij is het een getuigenis dat de wonderen nog steeds daar zijn, en volgen uit het beginsel: geloof in Christus.

Eén ervaring mocht ik met toestemming delen van Birte uit Potsdam. Deze studente is niet gelovig opgevoed, maar door een zeer enthousiaste leraar in haar middelbare school sloot ze zich aan bij de protestante kerk. Ze voelde zich daar op haar gemak en werd een gelovig mens.

Op een dag ontmoette zij de zendelingen en na 2 of 3 afspraken nodigden de zendelingen haar uit om het voorbeeld van Christus te volgen en zich te laten dopen. Ze was al gedoopt, en ze was daar gelukkig. Er was geen reden om dat te doen. Maar ze kon het altijd God zelf vragen, en de zendelingen vertrouwden erop dat wanneer ze God zou vragen, ze zelf een antwoord zou ontvangen dat het 't juiste is.

Ze is die avond op haar knieën gegaan en heeft God gevraagd. Vervolgens is ze gaan slapen. Tijdens haar slaap droomde ze dat ze in witte kleding was, en dat ze werd gedoopt. Toen ze wakker werd, wist ze dat dat het juiste was. Misschien zou een dergelijke droom niet overtuigend zijn voor anderen, maar de Heer antwoordt persoonlijk: Hij antwoordt het zo aan mij, dat IK het begrijp. En Hij antwoordde Birte zo, dat zij het begreep. Voor haar reden genoeg om zaterdag in een meer te worden gedoopt. En om gisteren, net als Bärbel de gave van de heilige Geest te ontvangen. Ik mocht in de cirkel staan en voelde eveneens de bevestiging van God dat het gezag aanwezig was.

Afgelopen zaterdag bezocht Elder Malm (In het quorum der zeventig, gebiedsautoriteit) onze Missionsrat (de leiders van de zending). Elder L en ik mochten hen allen tonen hoe wij Teach to Find op de straat doen. Dat was even slikken! Maar Elder L en ik klikken op een hele bijzondere manier wanneer we onderwijzen. Van deze ervaring leerden we allen veel. We kregen tips hoe we met meer macht en kracht kunnen onderwijzen. Het is niet WAT we zeggen, het is met het gevoel (de heilige Geest) waarmee we het doen, waardoor de mensen voelen dat onze boodschap waar is. Dat is het verschil tussen zendelingen en verkopers. Het is niet wat we zeggen, of hoe we het brengen, het gaat om de kracht waarmee gesproken wordt. Moeilijk uit te leggen aan hen die dit nog nooit ervaren hebben.

Ik getuig nogmaals van de wonderbare tijd die ik hier heb. Maar zulke wonderen beleven is niet gelimiteerd aan de zendelingen. Alle leden zijn zendelingen! Wanneer we anderen dienen, dienen we God (Mos 2:17). Laat we een verschil in de omgeving maken, waar we ons ook mogen bevinden! Dat is mijn gebed voor jullie en voor mij.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: