Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 8 september 2008

Power!

Leer en Verbonden 19:28

And again, I command thee that thou shalt pray vocally as well as in thy heart; yea, before the world as well as in secret, in public as well as in private.
8 september 2008

Lieve vrienden,

Afgelopen zaterdag ontving ik weer een getuigenis van de kracht van zowel luid als in het hart bidden. Na een week van enkele tegenslagen besloten we een Powerbesuch te doen bij Patriarch Gensch. Een Powerbesuch betekent dat we langsgaan bij een persoon, en dat deze na een opbouwend gesprek, in gebed een plaats uitzoekt waar wij in het volgende uur werken. Dan gaan wij daar naar toe, werken met alle ijver en kracht, om voorbereide mensen te vinden, terwijl de persoon aan ons denkt en in het hart voor ons bidt dat we succes zullen zien. Br. Gensch is jarenlang patriarch en kent ook mensen zoals Hans Noot en Rob Poort. Er zijn niet veel oude mensen meer op aarde die zo ootmoedig en geïnspireerd zijn.

Dat bleek maar weer uit dit bezoekje. Niet alleen zochten hij en zijn vrouw een plaats uit, maar vertelde ons ook precies hoe we daar naar toe moesten lopen. Dat gaf me het gevoel dat hij precies voelde wat we moesten doen. En na zijn gebed te hebben gehoord, waar hij echt met God in gesprek was, gingen we vol moed en geloof aan het werk. En niet lang daarna gebeurde het wonder.

We spraken Martin aan. Een intelligente en succesvolle autoverkoper die alles weet van communicatievaardigheden. Toen we hem vroegen hoe hij tot zijn geloofsstandpunt was gekomen, vertelde hij zijn levensverhaal, die verdacht veel leek op die van Joseph Smith voordat hij zijn visioen ontving. Onverwacht floepte uit m'n mond: 'Van de honderden mensen die we vandaag hebben aangesproken, is onze boodschap vandaag voor u'. Waarop zijn gezichtsuitdrukking omsloeg en zei: 'honderden mensen? Echt waar? Kom, ik trakteer jullie op iets te drinken; Ik wil horen wat jullie te vertellen hebben'.

Met een warme chocolademelk vertelden we hem over de afval van de kerk na de dood van Christus, Joseph Smiths’ eerste visioen, het Boek van Mormon, en persoonlijke openbaring. We getuigden van de waarheid, en hoe deze hem en zijn familie kan helpen in het leven. Hij had vele goede vragen, maar deze reactie toonde zijn oprechtheid: 'als dat allemaal echt waar is... dan moet ik veel in mijn leven veranderen'. We getuigden ervan dat openbaring onze innerlijke verlangens verandert (Mosiah 5:2) en dat de Heer ons zegent voor elke goede verandering. Hij was nog veel meer onder de indruk van het feit dat we communicatief zo vaardig zijn zonder daarvoor te hebben gestudeerd. Mijn mening is, dat verkopers tactieken van het zendingswerk hebben overgenomen, niet andersom.
Vanavond mogen we terugkomen en ook de boodschap met zijn vrouw delen. POWER! Br. Gensch was ook zeer enthousiast!


Ook weer nieuws: Elder P uit Australië, wordt overgeplaatst! Hij gaat naar Halle, waar ik vandaan kwam! Daarvoor in de plaats gaat mijn derde droom in vervulling: Elder L komt naar Dahlem. Elder L behoort tot de groep waarmee ik naar Berlijn vloog. Ik ben altijd al onder de indruk geweest van zijn geestelijke instelling. Hij was al 12 weken in Dahlem: We kennen beiden het gebied. Dit wordt 6 weken van Geest, hard werken en wonderen! Het wordt tijd om te oogsten!

Ik wens jullie een fijne week toe, opdat de Heer jullie zal zegenen in jullie handelen.

Elder Stekkinger