Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 2 september 2008

Teach to Find

1 september 2008

Liebe Freunden,

De zon straalt weer! Zowel buiten, als in het hart. Licht is niet alleen vitaal, het maakt ons gelukkig. Het is de levensbron van al het levende. Daarom wordt Christus altijd vergeleken met het Licht van het leven, of de Bron van het levende Water. Zon en Water zijn essentiële dingen die we nodig hebben.

Deze week hadden we weer een ZonenKonferenz. Ik hoefde de groep deze keer niet te leiden, dus ik kon heerlijk in de achtergrond genieten van de woorden van president Borcherding. Ik weet dat de kracht van zijn woord niet de manier van zijn spreken is. Het is de macht die komt van rechtschapen leven met de autoriteit die hij van God bezit. Soms heb ik wel eens het gevoel dat zijn stem de stem des donders is, zoals het wel eens in de schriften beschreven wordt.

Wel gaf ik een workshop over Teach to Find. Teach to Find is een begrip in het zendingsveld waar twee zendelingen op een optimale wijze onderwijzen, vragen, en getuigenis geven van de waarheid. In deze workshop onderwees ik de goddelijke kracht van het getuigenis van twee personen, en liet ik de zendelingen zichzelf blinddoeken met mijn stropdassen. Ze moesten een ander onderwijzen, en aanvoelen wanneer de collega aan de beurt is, zonder elkaars gezicht te zien (zie foto). Ik leerde meer van deze workshop dan ik verwachtte. Zo besefte ik wat voor een kracht er ligt in het hebben van oogcontact. Dit is een verbinding van ziel tot ziel. En wanneer zowel spreker als ontvanger open zijn voor de invloed van de heilige Geest, wordt de waarheid door het getuigenis overgedragen aan de ontvanger.


Ik getuig van de Waarheid. Van datgene, dat was, is, en zal blijven. Wanneer we ons fundament bouwen op dingen die waar zijn, ontvangen we een hoop, zekerheid en bescherming in een wereld die verder zakt in ellende. We moeten nu de keuze maken standvastig te zijn! Mijn fundament is gebouwd op het Evangelie van Jezus Christus. Door Zijn Zoenoffer kan ons hart veranderen en vinden we Licht en Waarheid.

Tip van de week: 'Good' is the biggest enemy of 'The Best'
Nooit tevreden zijn, want stilstand is achteruitgang!

God zij met jullie deze week!
Elder Stekkinger

PS Transfercalls zaterdagavond