Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 23 september 2008

Wat is rijkdom?

22 september 2008

Voor mij is rijkdom de vrijheid te kiezen, ongeacht de omstandigheden. Gisteren ontmoette ik een rijk persoon. We onderwezen Herr Phillip. Herr Philip heeft een ziekte en is daardoor in zijn gehele lichaam verlamd. Hij kan enkel denken, spreken en gezichtsuitdrukkingen maken. We spraken over keuzevrijheid en ik bewonderde hem. Er was geen enkel zelfmedelijden of bitterheid in zijn denken. Daarentegen gebruikte hij zijn intelligentie en loofde God voor de mogelijkheid om te kunnen leren en leven. Wat een rijk persoon tegenover een persoon met veel geld die zijn vrijheid verliest omdat hij arme keuzes heeft gemaakt, en daardoor in zijn leven meer tijd verbruikt met minder keuzes. Vrijheid bepalen we in onszelf. Niemand anders kan het van ons wegnemen. Wat een geweldige gave van God! Geen wonder dat alle mensen eens moeten bekennen dat Gods wegen rechtvaardig zijn!


Zaterdag hadden we een Straatdisplay in Magdeburg. De gemeente daar had veel voorbereiding getroffen om op deze dag mensen te informeren over de familie. Een kinderhoek waar ze konden knutselen, badges konden maken, ballonen konden krijgen... terwijl de ouders met leden en zendelingen konden praten. Na anderhalf uur was heel Magdeburg overweldigd met gele ballonen met de tekst: "Wij zijn Familie!" De leden gingen enthousiast naar de mensen toe. Ik heb nog nooit zo'n succesvolle straatdisplay gezien. Het succes was letterlijk zichtbaar.

Gisteren was het zo ver! Bärbel werd gedoopt. Direct na de avondmaalsvergadering hielden we haar doopdienst. Dit was een simpele, opbouwende tijd waar we allen de liefde van onze Hemelse Vader voelden. Bärbel was nooit gelovig totdat ze 2 jaar geleden vragen had waar ze geen antwoorden op kon vinden. Toen ze eens in Potsdam rondliep zag ze een bordje dat zei: 'Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der laatste dagen'. Toen ze in Berlijn rondliep vroeg ze zich af of er niet een kerk van Christus in Berlijn zou zijn. Toen sprak Elder P haar aan. Ze heeft veel van haar oude leven moeten opgeven: roken, koffie, levensritme. Maar bij elke stap in geloof voelde ze meer innerlijke rust en tijdens de lessen kreeg ze antwoorden op haar vragen. Gisteren was ze bereid haar verbond met God aan te gaan.

Bärbel, Elder Stekkinger en Elder Lang

Kortom: Een week met daverend succes en mooie ervaringen. Ik merk het verschil wanneer mensen voor me bij naam bidden. We ontmoeten meer voorbereide mensen die bewust en onbewust naar het evangelie hebben gezocht. Dankjulliewel voor jullie ondersteuning. Moge de Heer Zijn zegeningen in overmaat over ons uitgieten, bid ik voor ons allemaal, in de naam van Jezus Christus, amen.

Elder Joseph M. Stekkinger

Geen opmerkingen: