Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 16 september 2008

Spiritual highlights

16 september 2008

Lieve vrienden,

Wat een geweldige week. Ik ben totaal opgebouwd en voel soms alsof ik over het water loop. Christus` woord klopt: wat een wonderbaarlijk werk (LV 4)! Ik wens Evan Lubberink, 3e van de Spar al het goede! Hij vertrekt deze week naar de MTC om zich voor te bereiden op zijn zending in West-Indie! Alles gute mein Freund!

Ongeschreven zendingsregel: Wanneer je een duif aanraakt,
moet je collega een döner voor je kopen. Poging 16!

Een update over Martin! Maandag hebben we hem en zijn vrouw onderwezen en dat was super! Deze familie is echt 100% voorbereid! Die komen volgende week naar de kerk en Martin heeft besloten zich verder in te zetten. Sooo toll!

Afgelopen zondag was het Ringconferentie. (2 maal per jaar komen gemeentes in een bepaald gebied tezamen en hebben samen een kerkdienst. Dit heet ringconferentie) Hierdoor had ik ook de kans om de leden uit Neukölln weer te ontmoeten. Hoe fijn was het om deze geweldige families weer te zien. Enkelen riepen zelfs vanaf afstand: "Hey Stekkie!". Dit is mijn werk en mijn heerlijkheid :>)

Maar de conferentie zelf was de meest opbouwende ringconferentie die ik ooit bezocht heb. Getuigenissen en toespraken van o.a. de zendingspresident, tempelpresident, en ringpresident. Eén van de hoogtepunten was toch wel het luisteren naar het volwassenen- en jeugdwerkkoor die zongen: Ik ben een kind van God. Wanneer kleine kinderen dit zingen, voel ik mijn hart dat getuigt van dit wonderbare beginsel: ik ben een kind van God. Daar zaten we dan vooraan; Bärbel (wordt volgende week gedoopt), Anne (onderzoekster) en ik. De Geest was daar zo sterk aanwezig dat we alledrie met witte zakdoekjes onze tranen wegveegden. We voelden het allemaal.

President Borcherding sprak over de doop. Hij haalde 3 Nephi 11 aan. Hij vertelde hoe de mensen daar alles verloren hadden: Hun familie, vrienden, huis, bezit... Steden waren verzonken en bergen werden dalen (3 nephi 10). Wat zouden wij zulke mensen vertellen? Ik zou veel willen zeggen, maar zou er niet bij stilstaan wat Christus hen vertelde: Hij onderwees de doop. De doop waardoor zij redding ontvingen. Tot vergevingvan zonden. Tot geluk en hoop. Hij begreep wat zij werkelijk nodig hadden. En wat voor een geluk en voorspoed kwam uit dit onderwijs!

President Borcherding vroeg of alle voltijdszendelingen konden opstaan. Hij vertelde in enkele zinnen wat wij doen en daardoor ondergaan. Wat ons echter drijft om door te gaan. Hij nodigde alle leden uit om voor ons en onze onderzoekers bij naam te bidden. Daar schoten toch weer de tranen vol... Wat een bijzondere tijd en wat een mooi voorrecht heb ik op dit moment.

Toen we aan het einde kwamen van deze conferentie, schreef Anne iets op haar kladblok en gaf het aan mij. Daarop stond: "Kan ik me nu/vandaag laten dopen?" Wow! Zo tof! Ze vertelde later dat ze nog geen antwoord had ontvangen, maar dat ze deze tijdens de vergadering ontving. We gaan haar nog verder onderwijzen en voorbereiden op de doop.

Spiritual highlights die zeer veel energie en kracht vergen, zowel mentaal als fysiek. Omdat het emotioneel zo uitputtend was, was het vandaag toch hoog tijd voor iets ontspannends: 40 minuten Jade-Massage-behandeling. Mentaal, voor de rug en voor het reukorgaan zeer ontspannend. :>)

Vandaag: Jade-massage


Vorige P-day: Sushi eten met het district

Ik wens jullie een goede week!
Elder Stekkinger