Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 8 juli 2008

Het is het waard!


7 juli 2008

Lief, lief thuis. Het spijt me dat ik vorige week geen update heb kunnen geven. Ik kan enkel zeggen dat de Heer ons zegent wanneer we onze tijd en talenten offeren voor dit werk. En pas wanneer je jezelf verliest in dit werk, proef je de vreugde en wonderen die erbij komen kijken.

Zonerat
2 Weken geleden een uitstekende Zonenrat gehad. De Heer is in dit werk. Hij inspireert ons en laat ons zien hoe we onszelf en anderen kunnen helpen onze taken beter te doen. Bij deze Zonenrat, hebben we voor onszelf en de Zone doelen gesteld, waarna we allemaal naar het doopruim zijn gegaan, en ons hebben toegewijd tot deze doelen. Het bijzondere was, dat we de vloer van het doopruim bedekt hadden met uitdeelkaarten van Christus. Als zendelingen zijn we gefundeerd op Zijn Rots. Al onze toewijding heeft zin omdát Christus ons helpt en beloond.

The Mission
Afgelopen week mocht ik ook weer in Plauen voor een dag werken. Het bijzondere was, dat juist op die dag er een 100-jarig jubileum was van de gemeente in Plauen. De kerk had de deuren geopend en we konden de mensen rondleiden door de kerk. Er was een Ausstellung (hoe zeg je dat in het nederlands??) met foto`s vanuit de hele wereld. Ik vond het mooi om te zien hoezeer de kerk eigenlijk betrokken is in humanitaire en ontwikkelingshulp. We lezen er amper over, omdat we natuurlijk niet opscheppen over wat we doen. Maar het hielp me te beseffen dat de kerk overal in de wereld meehelpt aan zowel geestelijke als fysieke benodigdheden.


Oude Vrienden
Daardoor kon ik weer oude vrienden in Plauen ontmoeten. Vooral de jeugd heb ik zeer lief hier. Ze zijn trouw, hulpvaardig en gelukkig. Ik mis de mensen die ik op mijn zending heb ontmoet. Ik weet, dat vele van hen oude vrienden zijn van het voorsterfelijk bestaan. Nog nooit heb ik zo duidelijk dingen kunnen voelen. De sluier wordt daadwerkelijk lichtelijk weggenomen wanneer we de invloed van de Heilige Geest voelen.

TAUFE! TAUFE!
Maar gisteren, was één van de mooiste momenten in mijn leven. Schwester Neumann werd dan uiteindelijk gedoopt! We hadden de doopdienst goed kunnen organiseren en het ontroerde me heel diep van binnen tijdens de dienst. Het was geweldig om in het wit te zijn. Het symbool van reinheid. En dat is hoe ik me ook op zending voel. Rein, afgezonderd van het duistere van de wereld. Zr. Neumann brak haar been vlak voor haar geplande doopdienst. Ze moest lang revalideren. Maar nadat we alles hebben gedaan, komt het wonder. En dat mocht ik gisteren beleven. Ik zal NOOIT het gevoel vergeten dat ik had toen we met zijn drieën in het water afdaalden. (we hebben zr Neumann wegens haar been met zijn tweeën gedoopt uit veiligheid.) Tijdens de doopdienst voelde ik dat overwelmende beloningsgevoel voor al het zweet, bloed en de tranen die werden vergoten in de laatste 13 maanden. Het maakt alles waard!


Lieve vrienden. Ik getuig tot jullie dat dit de meest bijzondere tijd van mijn leven is. Dat ik nog nooit zo sterk kon zeggen: Ik wéét dat onze Hemelse Vader leeft. Uit persoonlijke ervaring en overtuiging en met het autoriteit dat ik bezit, zeg ik tot allen: Jezus Christus, ís de Zoon van God.

Ik houd van jullie. Dankjulliewel voor jullie gebeden en offers. Ik weet dat de Heer beloont. Mijn gebeden zijn bij jullie. Mijn tijd is gekomen. De zending roept. Het ga jullie goed!

Elder Stekkinger

3 opmerkingen:

Alexander zei

Nice. Plauen? Lucky you.

Angel zei

Das war wirklich eine sehr schöne Taufe!

Mikari zei

Ausstellung -> Tentoonstelling ^_^

Over de doop prachtig <3 Ook hele mooie foto. Ze straalt helemaal. (Jullie ook hoor). Je kan zien dat ze blij is dat jullie haar gaan dopen (neem aan dat de foto voor de doop was).