Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 24 juni 2008

Breathing Baptism

23 juni 2008

(Alles was weer eens weg... kan weer opnieuw schrijven)

Liebe Freunden,

Een nieuwe start! 2 nieuwe collega`s in Halle! Elder O uit Australië en Elder M. Elder O ken ik van de MTC. Elder M is 3 maanden jonger dan ik. Hij werkt hard en neemt initiatief. Dat bevalt me wel. Dat heb ik ook nodig, aangezien ik momenteel met de handen in de haren zit. Omdat mijn collega nog nieuw is met deze verantwoordelijkheid sta ik nog eventjes alleen in het organiseren van een geslaagde zonenrat aanstaande donderdag. Maar, het delegeren is wat een leider succesvol maakt.


Afgelopen donderdag weer in Berlijn voor onderwijzing van President Borcherding. Hij is jong, en toch zo geïnspireerd en direct. Ik merk dat hij echt een visie heeft en alles doet om deze visie tot werkelijkheid te maken. Ik weet niet of jullie de film `Billy Peck` kennen. Deze film toonde me toch weer dat we het onmogelijke mogelijk kunnen maken. De visie, de ijver, het wonder. Zo simpel is dit eeuwige beginsel. Zo werd de aarde geschapen en zo worden doelen bereikt.

Daar kwam ik ook weer Detlef tegen, die deze keer voor alle aanwezigen kookte. Wat een fijne vent. In een paar maanden kan hij worden gedoopt. Maar lid, dat is hij in principe al.

We zijn een Zone-competitie begonnen. We daagden alle zendelingen uit hun woning het meest doop-georiënteerd te maken. Dit door foto`s op te hangen, schoon te maken etc. Het Breathing Baptism Project gaat nog verder en we werken dus nu aan de juiste environment/climate. Halle gaat winnen! Waarom? Zie foto!


Voor hen die twijfelen aan het evangelie heb ik een troostend woord. Het ís waar. Het is simpelweg zo! Wil je weten waarom? Loop een dagje mee met de zendelingen in je gebied, en je zult zien waarom. Er kan geen twijfel meer zijn. Jezus Christus lééft, en hij staat aan het hoofd van deze kerk. President Monson ís een profeet, ziener en openbaarder. Daarvan geef ik getuigenis in de naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stekkinger

1 opmerking:

Anoniem zei

Bij deze wil ik even laten weten dat ik nogsteeds je blogs lees ^^. Heb wel een paar keer overwogen een brief te schrijven, maar ik zou dus echt niet weten wat ik moet schrijven. Vandaar dat ik hier nu maar iets plaats. Tschüss, Stephanie