Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 10 juni 2008

Het verlangen van ons hart

9 juni 2008

Lief Nederland,

Nu zeg ik u, als dat het verlangen van uw hart is, wat hebt gij er dan op tegen in de naam des Heren te worden gedoopt, als getuigenis voor Hem dat gij een verbond met Hem hebt aangegaan dat gij Hem zult dienen en zijn geboden onderhouden, zodat Hij zijn Geest overvloediger over u zal kunnen uitstorten? (Mosiah 18:10)

Deze tekst uit het Boek van Mormon kreeg een diepere betekenis toen Justin deze week werd gedoopt. Deze 22 jarige fijne kerel had besloten zich te laten dopen, en gisteren was het dan zover! In Köthen hielden we onze doopdienst. Er was een fijne sfeer daar. Ook zijn familie, die niet gelovig is, was erbij en ik denk dat zijn oudste zus en zijn moeder iets voelden tijdens de doop. Hopelijk komen ze ook naar de bevestiging.


Ik heb ook twee weken lang last van hooikoorts. De hooikoorts in Duitsland is een stuk erger dan in Nederland, dus moest ik met mijn lichte allergie er behoorlijk onder lijden. Gelukkig helpen tabletten goed, en een neusspray zorgt ervoor dat ik ook nog af en toe normaal ademen kan. In de zegen die mijn collega me gaf werd mij beloofd dat het me niet terug zou houden van het werk. Dit voelde ik, want toen ik op het punt stond ziek te worden, ontving ik de kracht om door te gaan met dit belangrijke werk. Niets kan en mag ons tegenhouden.

Verder gaat alles hier heel goed in Halle. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest op zending. Waarschijnlijk wordt mijn collega volgende week overgeplaatst, maar ik weet dat de Heer mijn zendingspresident echt inspireert met welke collega ik hier in Halle verder mag werken.

Ik weet dat de Heer met ons meewerkt in dit werk. Ik heb bijzondere mensen ontmoet op mijn zending. Ook mensen die zogenaamd duivels uitwerpen of met de tong van engelen kunnen spreken. Ik heb gezien hoe verblind goede mensen kunnen worden. Dit gebeurt wanneer waarheid van God vermengd wordt met menselijke interpretaties of meningen. We zien hoe kerken en religies dwalen en verblind worden. 'Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Hem, die Gij gezonden hebt'.

Ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat ik in ootmoed probeer God te leren kennen. En dat ik dit alleen kan indien ik de principes die ik leer, naleef. Daardoor ontdek ik de ware schat die daarachter steekt. Wanneer het DOEN niet zo belangrijk was als het LEREN, was ik theologiestudent.

God leeft, ik ben Zijn getuige. In de naam van Zijn Zoon, Jezus Christus, Amen.

Elder Stekkinger

1 opmerking:

Alexander zei

Toll! Wie steht's eigentlich mit dem Herrn Stück?