Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 16 juni 2008

Het Evangelie werkt!

16 juni 2008

Lief thuis!

Een pijnlijk vaarwel geschied morgen! Mijn collega Elder T wordt overgeplaatst. Hij was samen met mijn trainer de enige waarmee ik langer dan 6 weken mocht werken. Elder T is het perfecte voorbeeld van een groot leider. Hij is gehoorzaam, ijverig, en zeer charismatisch. Hij heeft het 12 weken met me kunnen uithouden ;) Daarvoor in de plaats train ik Elder M tot nieuwe Zoneleader van de Leipzig-Zone. Dit wordt een geweldige tijd!

Distrikt Halle, Bernburg, Groitzsch

Klaar voor een goeie warm-up? (een gebeurtenis die je enthousiast maakt)... Goed, gisteren kregen we plotseling een telefoontje uit Leipzig dat iemand zijn antwoord had gekregen dat hij zich moest laten dopen en dat hij gelijk het doopinterview nodig had. We verlieten onze afspraak en raceden naar Leipzig. Zijn naam is Hans, een zeer intelligente jongeman. Hij had al zijn getuigenis dat het waar was, maar had nog vele twijfels of hij bereid was om zich te laten dopen.

Terwijl hij onderweg naar huis diep er over nadacht WANNEER hij zich moest laten dopen, keek hij plotseling op en zag grafitti aan de muur. Het zei: 'HANS, JETZT!' Half geshockeerd liep hij verder, niet wetende of dat een antwoord was... Maar verderop stond het nog een keer: 'HANS, JETZT'. Hij begreep dat hij direct moest handelen. We interviewden hem en hij wordt binnenkort gedoopt.

Wat ik daarvan leerde is dat we de juiste vraag moeten stellen. Joseph Smith vroeg niet alleen welke kerk juist was, hij vroeg bij welke kerk hij zich moest AANSLUITEN. Hans vroeg niet OF hij moest worden gedoopt, maar WANNEER. In onze vragen moet de bereidheid te vinden zijn om onze wil aan de Vader te onderwerpen. Met een 'voornemend verlangen' zoals het in Moroni 10 wordt beloofd.

We onderwijzen ook een geweldige jongevrouw. Ze heet Annemarie. Een paar weken geleden nog nooit over God nagedacht. Ze doet me denken aan de moeder van Koning Lamoni, die vertrouwde op de woorden van Alma. Nadat ze een stap in het duister zette, ontving ook zij de persoonlijke overtuiging van de waarheid. Annemarie is een spons. Ze zuigt het evangelie op! Ze is zo bereid!

Het Evangelie WERKT! Ik voel het! Ik snap het! Ik weet het! JA! Er IS een God, en Hij houdt van ons. Wat de meningen van de mensen ook zijn, het maakt de waarheid niet minder waar. Ik getuig van de goddelijkheid daarvan. En deel mijn getuigenis in de naam van Zijn Zoon, Jezus Christus, Amen.

Elder Stekkinger

2 opmerkingen:

Alexander zei

Halle, Bernburg, Groitzsch? Betekend dat Köthen gesloten is?

Anoniem zei

Köthen is gesloten ja. Herr Stuck is net als herr Ehrhard en maakt geen fortschritt. Elder St3kkinger