Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 21 april 2008

You cannot stop the Truth

21 april 2008

(En ja hoor, mijn lange e-mail ging weer verloren door uitgelogd te worden. Een geweldige kans om aan de goddelijke eigenschap van het Geduld te werken...)

Hallo, Entschüldigung??
Können Sie mir etwas nannen was Ewig ist? Etwas, was ist, und für immer so bleiben wird?

Velen van mijn lezers zullen tot hun conclusie komen dat niets eeuwig is. Dat er niets is, wat nu is en voor altijd zo zal blijven. Dat betekent dat er geen hoop is. Als er geen oriënteerpunt is... iets wat altijd zo blijft, dan kunnen we nergens op bouwen. Dat er geen houvast is. Geen anker in het leven. Geen Rots.

Voor mij is er een Rots. Mijn Rots en Anker is Jezus Christus. Hij staat centraal in het plan dat God voor ons allen heeft voorbereid. Hij is mijn Hoop, waardoor ik iets heb waarop ik kan bouwen. Wanneer er werkelijk geen standpunt zou zijn, is er überhaupt dan hoop dat alles wat we doen, een zin heeft? Het is leuk om met filosofen te praten die zich begeven op glibberige paden. Ze graven en graven, maar vinden geen hoop. Waardoor welke conclusie dan ook eens moet vallen, tenzij het op Christus gebouwd is, de Schepper van dit Universum met al zijn regels en wetten.

Een anecdote
On a foggy night at sea, the ship's captain saw what appeared to be the lights of another ship heading toward him. He instructed his signalman to contact the other ship by signal light. He sent the message, 'Change your course ten degrees to the north.' The reply came, 'Change YOUR course ten degrees to the south!' The captain responded, 'I am a captain of the United States Navy. Change YOUR course ten degrees to the north.' Response: 'I am a seaman first class. You change YOUR course ten degrees to the south.' The captain was furious. He had his signalman reply, 'I am a battleship! YOU change your course ten degrees to the north.' Reply: 'I am a lighthouse! You change YOUR course ten degrees to the south!'

Het heeft geen zin om normen en waarden te veranderen wanneer deze al vaststaan. We kunnen nog zoveel proberen... God bestaat, en we kunnen dat nu ontdekken, of na dit leven. Maar dan is het misschien te laat. Behouden we onze waarheid (wat een deel van de echte waarheid zou kunnen zijn) of vernederen we onszelf en doen kennis op van de echte waarheid? Christus nodigde ons uit van het Levende Water te nemen. Ware kennis.

Voor hen die antwoorden willen hebben op levensvragen vertel ik een geheim. Iets wat eeuwig heeft gewerkt en zal blijven werken. Het Gebed. Dit is een eeuwig communicatiemiddel die zo effectief kan werken, afhankelijk van onze bereidheid om naar het antwoord te handelen. Ik geef mijn getuigenis dat dit werkt. En dat het altijd zal werken. Dat dit ons hoop kan geven die we nodig hebben in dit harde leven. Het werk van de Heer valt niet te stoppen. You cannot stop Fanatics. You cannot stop the Truth. Dit werk gaat door en eindigt in het Millennium. Daarvan geef ik mijn getuigenis in Zijn Heilige Naam, Jezus Christus, Amen.

Elder Stekkinger

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoewel je niet veel van mij hoort, denk ik altijd aan je, mijn trouwe vriend.

Binnenkort ga ik ook op 'zending'; bedevaart naar Mekka. :)

God is bij ons!

*hug*

Heel veel liefs,

Kawtar!

Anoniem zei

Hoewel je niet veel van mij hoort, denk ik altijd aan je, mijn trouwe vriend.

Binnenkort ga ik ook op 'zending'; bedevaart naar Mekka. :)

God is bij ons!

*hug*

Heel veel liefs,

Kawtar!