Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 15 april 2008

Oprecht gebed

14 april 2008

Lief thuis,

Ik weet, dat wij allen een antwoord van God kunnen ontvangen door het gebed. Afhankelijk van onze oprechtheid zal de Heer op Zijn manier en op Zijn tijd ons laten weten dat Hij is. Ik weet, dat Hij is. Dat Hij de schepper van deze wereld is. Dat Christus daadwerkelijk wonderen heeft verricht. Dat Hij als schepper van deze wereld de macht had om de elementen te bevelen.

Hoe vaak spreek ik met wetenschappers, dokters en theologie-studenten, en hoe vaak heeft ook maar één persoon mij in twijfel kunnen laten brengen van mijn geloof? Mensen zullen misschien zeggen: je bent zo geindoctrineerd, dat niemand je er vanaf kan brengen. Maar de reden waarom er geen plaats meer voor twijfel is, is omdat Ik, Elder Stekkinger, een antwoord op mijn simpel gebed heb ontvangen. En dat ik dagelijks meer licht in mijn verstand krijg, waardoor ik de geheimenissen Gods leer kennen.


Binnenkort tref ik mijn 1-jaar-zending-punt. Een punt die ik met gemengde voelens nader. De tijd vliegt, en de hoeveelheid ervaringen die ik heb opgedaan zijn zoveel groter dan welke periode van mijn leven dan ook. Mijn woorden zijn krachtiger geworden. Twijfel heeft zich onttrokken. Christus is in mijn hart gekomen, en door de heilende macht van Zijn Zoenoffer, verander ik van de natuurlijke mens tot een heilige.

Deze week was ik voor een dag in mijn ´geboorteplaats´ Plauen. Het was fijn om daar weer te zijn. Ik herkende bepaalde mensen. Ontmoette weer een paar ´oude´ vrienden. Ik besefte hoe bijzonder deze tijd is en hoeveel ik geniet. Hoeveel ik gegroeid ben in Plauen zelf, en in de tussentijd. Het licht verruilt de duisternis. Van Joey tot Joseph... Van P Joe tot Elder. Ik houd van mijn zending!

Morgen weer kort naar Berlijn voor een conferentie. Kort in Neukölln, nog een thuis... Wat houd ik van de Duitsers! Ik voel me bijna Duits!

Nog een paar wetenswaardigheden:
Een leuke vorm van mensen aanspreken wanneer je in de auto bent: wanneer je voor het stoplicht staat, raam opendraaien, de ander het raam open laten draaien, een 3 zinnen lang getuigenis geven, en een klein kaartje in hun raam werpen met ons nummer daarop! :D

Ik heb veel plezier in het zingen van de tenor-partij. De bas wordt een beetje saai, en het werkt aardig!

We gaan een blinden-activiteit organiseren. De blinden gaan de zienden begeleiden in het donker, en nemen hen mee in het alledaagse leven van een blinde. (geinspireerd door het blindenmuseum).

Jezus Christus leeft. Hij is de God van wonderen. De afgezant van Zijn Vader. Wij allen hebben eens als doel gehad bij God terug te komen. Hoewel we dit vergeten zijn, voelen we van binnen de drang naar geluk. Alle mensen! Slechts enkelen vinden het. En vinden dit in het Evangelie van Jezus Christus, van wie ik mijn getuigenis geef.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.