Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 7 april 2008

Een getuigenis van levende profeten

7 april 2008

Hallo Nederland!

De hartelijke groeten vanuit Halle. De stad van belevenissen. Zo had een dronkaard iets weggenomen van Elder T en moesten we bij deze man blijven totdat de politie na 20 minuten op kwam dagen. Altijd grappige ervaringen die je alleen meemaakt op zending.

De zendelingen in Halle

Hebben jullie ook genoten van de Algemene Conferentie? Ik denk dat het ons duidelijk aangeeft welke koers wij behoren te volgen. We hadden allen de mogelijkheid om onze nieuwe profeet te ondersteunen. Toen ik het voorrecht had om op te staan en mijn ondersteuning te geven, voelde ik dat de Heilige Geest wederom bevestigde dat dit de wil van de Vader is. Deze kerk leeft, net zoals Christus leeft. Hij is het hoofd van deze kerk. En door middel van hedendaagse profeten die als spreekbuizen dienen, kunnen we duidelijke instructies ontvangen over wat wij kunnen verbeteren.

Deze week hadden we ook een geweldige Zone-raad. Alhoewel Elder T en ik nog in de auto onderweg alles in elkaar zetten, liep alles (wat voor een Zone-raad zeer ongewoon is) nog beter dan gepland! Geen problemen, we werden allen opgebouwd, en konden nieuwe ideeën met elkaar delen. Het is goed om weer terug te zijn in de Zone waar ik ‘geboren’ ben.

Mijn hele leven heb ik nog nooit met blinden gewerkt (behalve dat ik eens een blindentour heb gedaan). In ons gebied werken we met maar liefst 4 blinden! Dit is wel heel erg wennen. Je moet letten op hoe je dingen formuleert en waarover je praat. Een van deze blinden is Br F. Hij spreekt perfect Nederlands. Ik heb al een paar fouten begaan, maar uiteindelijk hebben deze mensen een goed gevoel voor humor, en kunnen perfect uit je stem opmaken wat je bedoelt. Ze voelen, zonder te zien. Een stem zegt meer dan het uiterlijk. Ik kan daar wat van leren. Deze mensen doordringen de gesproken woorden, en voelen de vertwijfeling, of de kracht die daarachter zit. Liegen is bijna onmogelijk. Is dat niet geweldig?

Deze week ga ik terug naar Plauen! Ik kan daar weer voor 1 dag werken. Ik kijk er naar uit om te kunnen spreken met deze vrienden, net zoals ik er naar uit kijk om al mijn Nederlandse vrienden weer eens te ontmoeten. Alhoewel ik velen mijn excuses zou moeten aanbieden dat ik ze nog steeds niet heb teruggeschreven, hoop ik dat ze begrijpen dat ik probeer 100% voor dit wonderbare en grote werk te gaan. Het enige wat we allen na dit leven meenemen, is wat we weggegeven hebben. Ik investeer mijn tijd, talenten, kracht en liefde voor de Duitsers, en doe alles wat ik kan om hen te helpen. Na mijn zending zal ik weer alles kunnen geven voor mijn Nederlandse vrienden. En de Heer zegent hen die daardoor ook een offer moeten brengen, wanneer ze dit toelaten.

Ik heb een getuigenis van levende profeten. Thomas S Monson is profeet, ziener en openbaarder en president van deze kerk. "Wij voeren een oorlog die wij kunnen, en zullen winnen." Als één die in het veld vecht voor de redding van zielen, kan ik uit persoonlijke overtuiging zeggen dat wij zullen overwinnen. Niets stopt het werk van de Heer. Niets zal ons tegenhouden. Daarvan geef ik getuigenis, vanuit het diepst van mijn hart, in de naam van Jezus Christus, amen.
Elder Stekkinger

1 opmerking:

Alexander zei

Hey hey, Elder Taylor!