Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 25 februari 2008

Ik maak het verschil

Tijdens een ruil van collega, ging ik naar Leest. Wunderschön.

25 februari 2008

Uit Mijn Dagboek

['s Ochtends]
Ik maak Verschil

Lieve S*,
Om 6 uur opgestaan en de kaartjes en pakketjes geopend die ik ontvangen heb. Eerst die van Mijcke, toen die van fam. Stapelkamp, en vervolgens van thuis. Het was fijn om te weten dat zoveel aan me hebben gedacht alhoewel mijn verjaardag een normale zendingsdag is. Daarna op mijn knieën gegaan en de Heer gesmeekt mijn zegeningen met al mijn dierbaren te delen. Ik weet dat vele mensen vandaag aan me denken. En velen weten niet dat ik vandaag jarig ben. Dat maakt mij niets uit, ik heb nooit veel bijzondere waarde aan mijn verjaardag gehecht.

In plaats van te studeren, diep nagedacht waarom ik op zending ben. Op 13 mei had ik mijn laatste toespraak in Nederland gegeven en Boyd had mij gevraagd te spreken, met als onderwerp: 'Waarom mijn zending het verschil maakt'. Ik begreep dit niet zo en heb mijn eigen onderwerp geschreven. Vandaag zou ik deze toespraak kunnen schrijven.

Dacht 20 minuten na over de formulering van mijn gedachten en kwam tot deze conclusie:
De Wereld haarzelf, kan ik niet veranderen. Maar voor enkelen, maak ik het verschil. Voor hen heb ik de wereld al veranderd.
Engels ligt me lekkerder: The World herself, I could not change. But for some, I make the difference. For them, I change Worlds.

Willen we niet allen een natie redden, de wereld veranderen, of simpelweg een held zijn? Alhoewel de meeste dromen niet uitkomen, kunnen we de wereld voor één persoon veranderen. Wanneer we een ander geholpen hebben, hebben we de wereld van deze persoon al veranderd. Ik maak verschil. Ik begeleid mensen om God te vinden. Ik help mensen dichter tot Hem te komen. Ik help mensen te stoppen met roken. Ik zing voor mensen. Ik bouw ze op. Ik maak verschil.

['s Avonds]
Wat een dag! We hadden ringconferentie, en we hadden een live-videoconference met algemene autoriteiten uit Salt-Lake! President Uchtdorf presideerde en sprak ook tot ons. Ik hou van de Duitse mentaliteit. Hij zei precies wat hij dacht en wat wij nodig hebben. Geen mooie verhalen, maar direct tot de kern. Iedereen lette op. Fred maakte zelfs notities. En Angelika en Detlaf waren onder de indruk.

Na de verzameling werd ik door Lisa meegetrokken en ze bracht me naar haar familie. Die waren erachter gekomen dat ik jarig was. Ze zongen voor me! De kinderen hadden tekeningen voor me gemaakt. Ik was gelukkig.

Vandaag ook een doopdienst van Tiergarten gehad. Deze was in onze kerk. We hadden Fam. B en Angelika en Detlaf daarbij. Voor hen was het bijzonder om te zien hoe wij hier dopen. De liefde Gods was tastbaar. Ik kon het voelen. Sister E ontroerde me weer met haar pianomuziek. Ze speelde ook mijn lievelingsstuk. Nog een geschenk. Het Evangelie is waar.

[Einde dagboek 24 februari 2008]

Dankjulliewel voor alles. Ik heb jullie lief. Dit werk is bijzonder en waar.
In Christus' naam, Amen.

Geen opmerkingen: