Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 5 februari 2008

Geloof, een beginsel van Daden en Wonderen

4 februari 2008

Lief Holland,

Deze week hadden we het voorrecht om Elder Kopischke in ons midden te hebben. Hij was de voormalige zendingspresident van deze zending en is momenteel lid van het eerste quorum der Zeventig. Wat een geweldige ervaring. Hij sprak over Geloof. Ik heb weer een heel nieuw inzicht gekregen op enkel dit beginsel. Hij tekende een model voor ons met behulp van Alma 32, en liet ons zien waarom Geloof een beginsel van Daden en Wonderen is. Ik dacht dat ik zo nu toch wel Geloof een beetje begrepen had. Dus niet. Tijdens zijn instructie, ontvouwde de Heilige Geest nieuwe zaken tot mij en kon ik weer een model vinden voor zijn model! Wow!

Gisteren hadden we een dubbele doopdienst van de gemeentes Lankwitz en Tiergarten. Omdat zij geen doopvont hebben, kwamen ze naar ons kerkgebouw. Hoe zoet en hoe sterk is de invloed van de Heilige Geest daar toch altijd merkbaar. Ik word ook altijd ontroerd van het pianospel van een zendelingzuster die zo bijzonder mooi speelt. De piano is absoluut mijn favoriete instrument.


Elder J was creatief bezig met mijn districts-whitebord

Wat voelden jullie tijdens de afscheidsdienst van Pres. Hinckley? Toen we allemaal opstonden voor deze man, voelde ik opnieuw zeer krachtig de liefde van de Heer, die nogmaals bevestigde dat hij van Godswege geroepen werd.

Morgen komt onze zendingspresident naar Neukölln en spreekt hij tot de niet-leden. Natuurlijk zijn wij daar ook bij. Ik kijk er naar uit, want ik bewonder mijn zendingspresident als mijn vader. Zo geestig, zo krachtig, en zo down-to-earth. Een groot leider!

Ik wil met jullie mijn simpele getuigenis delen. God is onze Hemelse Vader. Hij heeft ons lief. Hij houdt van u net zoals Hij van mij houdt. Uit liefde voor ons bereidde hij een plan voor zodat we gelukkig konden zijn. Jezus Christus staat centraal in dit plan. Alleen door Christus kunnen we dit geluk hier en na dit leven ervaren. Ik weet dit, omdat in 1820 een 14-jarige jongen in gebed ging en God vroeg welke kerk van God komt. Als antwoord op zijn simpel maar oprecht gebed verschenen God en Jezus Christus tot hem. Ik weet dat dit waar is. Omdat ik, net als Joseph, op mijn knieën ben gegaan en de Heer om wijsheid heb gevraagd. En Hij heeft geantwoord. Ik weet dat God mijn Hemelse Vader is, en getuig dat tot jullie in de naam van Jezus Christus, amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: