Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 18 februari 2008

De tijd is zeer kort

18 februari 2008

'The real currency of life is time, not money'.

Deze week ontving ik een antwoord op mijn gebed en werd ik wakker geschud over de positie waarin ik me bevind. Ik ben een discipel van Jezus Christus, de Zoon van God. Ik ben van Godswege geroepen en ik draag Zijn autoriteit. Ik ben ruim 9 maanden op zending. Ik heb niet lang meer hier, want de tijd vliegt. Wij allen, oud of jong, groot of klein, ontvangen elke dag twee wonderlijke gaven van de Heer.

De eerste is tijd, 24 uur per dag.
De tweede is keuzevrijheid, om te kiezen wat we met deze tijd doen.

Wanneer ik klaar ben met mijn zending, en ik verantwoording geef aan de Heer voor wat ik met mijn tijd heb gedaan, dan zou ik willen dat ik kan zeggen: mijn taak is volbracht. Ik heb de goede strijd geleverd. Ik heb alles gegeven.

Hoeveel mensen op de wereld (en ikzelf inclusief), zijn hier op de wereld, maar LEVEN niet. We eten, we slapen, we werken om te overleven. Maar wanneer wij alleen dat van ons leven maken, kunnen wij ons gelijk stellen aan de dieren. Zij eten, zij slapen, zij overleven. Wanneer wij God niet leren kennen, en daardoor ons eigen potentieel niet achterhalen, dan komen we allemaal eens voor de spiegel te staan en schrikken hoe oud we zijn. We leven HIER, NU, en we kunnen NU de situatie veranderen waardoor we LATER geen angst hebben voor ons geweten.

Ik weet dat God leeft. En ik kan diep vanuit mijn hart zeggen: eens leggen wij verantwoording af bij God, maar ook bij onszelf. Laten wij vandaag nog kiezen, wat het verleden ook was, om de toekomst te veranderen. In Christus' naam, amen.

Elder Stekkinger

PS we leven weer in wonderland. (Oftewel: elder C en ik beleven wonderen)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Joey,, ik bewonder je heel erg!
ik hou van jou, en ik mis je..
ik bid elke dag voor jee.
madelinde *knuff*

Anoniem zei

Joey, van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Wij hier in Arnhem en omstreke denken veel aan je. Fijne verjaardag vriend
Groeten Joost, Wouter, Herman en Anita