Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

donderdag 14 februari 2008

Duitsland zal bloeien als een roos



11 februari 2008

Hallo Holland!

Ik wil jullie vertellen over Sylvia. Zij is net teruggekeerd van haar zending in München en Oostenrijk. Sylvia had het voorrecht om de nicht van de paus te onderwijzen! Zij heeft zich nog laten dopen ook! De reden waarom vind ik geweldig en daarom deel ik het met jullie.

De nicht van de paus had het voorrecht (omdat zij familie is van hem) om in het Vaticaan enkele schriftuur te lezen die niet gepubliceerd zijn. Deze worden niet getoond aan de mensen. Zij las in één van deze achtergehouden schrifturen, over een man genaamd Lehi, die uit Jeruzalem zou zijn gevlucht. Toen zij later door zendelingen werd aangesproken, het Boek van Mormon werd geïntroduceerd, en toen zij hoorde dat dit bericht een verslag is van een man genaamd Lehi, wist zij dat het Boek van Mormon waar was. WOW! Is dat niet geweldig? Het Evangelie is waar!

Daarnaast mag ik nog een overplaatsing (6 weken) in Neukölln blijven! Er is wel een grote verandering gaande. Van de vier elders in dit gebied, ben ik de enige die blijft. Er komt één elder voor terug. Zijn naam is Elder C en is net zolang op zending als Elder P en Sch (die ik beide deels getraind heb). Het was voor mij een hele opluchting dat ik hier nog mag werken. En omdat twee zendelingen het werk van vier nu moeten doen zijn we ontzettend druk de komende weken. Ik heb de mensen hier lief. Mijn hart ligt hier. Ik ben blij dat ik mag blijven.

Afgelopen dinsdag was er een haardvuuravond met onze Zendingspresident. Hij sprak met als onderwerp 'of we Christus zullen herkennen'. Het was een hele bijzondere avond en alhoewel ik behoorlijk lag te stressen, brachten andere zendelingen uit andere gebieden een boel onderzoekers mee. De opkomst was zo rond de 70, waarvan bijna de helft niet-leden. Wat een succes!

Ik heb daar iets van geleerd. Ik kan me nog zo druk maken, en denken dat veel afhankelijk van mij is. Maar ik kan alleen mijn best doen. Wanneer ik alles doe wat ik kan, doet de Heer de rest.

Ik getuig tot jullie dat dit werk waar is. Dat niets het werk van de Heer kan tegenhouden. We gaan voorwaarts. En met President Uchtdorf als 2e raadgever van onze nieuwe Profeet, Ziener en Openbaarder, vertrouw ik erop dat Duitsland zal bloeien als een roos. Ik houd van mijn Verlosser, Jezus Christus. In Zijn Heilige naam, amen.


Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: