Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 16 maart 2009

Licht en leven

16 maart 2009

Lieve vrienden,

Ik hoop dat ook bij jullie de zon aangeeft dat er hoop is! Hoop op een betere tijd! Warmer, zonniger, meer licht. Ik verheugde me er dan ook op dat ik een dag zonder jas kon werken. Het was een lange winter.

Zo is dat ook met geloof en beproevingen. Soms lijken beproevingen geen einde te hebben en soms twijfelen we eraan of we wel het juiste doen in het leven. Het is Geloof in Jezus Christus en Hoop in Zijn Zoenoffer, dat elk lijden en elke uitdaging laat smelten als sneeuw voor de zon.

Deze week leek niemand te luisteren, niemand vriendelijk, geen direct succes, en dus geen hoop voor een doop in maart. Zelfs al ken ik de tactiek van de tegenstander, na anderhalve week begon ik te twijfelen of het niet-direct-zichtbare succes aan hem ligt, of omdat ik iets fout doe of zelfs onwaardig ben. Ik voelde me down en neergeslagen. In zulke momenten word je ootmoediger. Je gebeden worden intensiever en oprechter. Je begint te vasten en te bidden. De tegenslagen maken van je een instrument in de hand van de Heer waarbij we zeggen: niet meer mijn wil, maar de Uwe geschiede. De zending is een fijne omgeving. Je weet dat wat je doet, niet verkeerd is en dat de Heer dichter bij je staat dan ooit tevoren.

Alhoewel het succes nog niet duidelijk zichtbaar is geworden, is mijn gemoed er duidelijk beter op geworden. Zondag, mijn dieptepunt, had iemand mijn hulp nodig en kon ik deze persoon helpen. Op dat moment werden mijn problemen en uitdagingen weer in een eeuwig perspectief gezet en vergat ik de negatieve gevoelens! Ik ontdekte dat ik uit dit gat kom wanneer ik echt mezelf vergeet en aan anderen denk. Nu gaat het veel beter met me en kan ik met een positieve instelling weer aan het werk gaan.

Ik weet dat de Heer van ons houdt. Hij is treurig wanneer wij treurig zijn. Hij is blij wanneer wij vreugde hebben. Wanneer we Zijn raad volgen, en de nodige energie investeren, vinden we altijd weer het licht aan het einde van de tunnel.

Veel succes, en zet hem op!
Elder Stöckinger

1 opmerking:

Alexander zei

Dude, zal ik je alvast opgeven voor de JA-conferentie?
Sorry, flauw grapje.
Maak er het allerbeste van!