Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

maandag 9 maart 2009

Boldy, Noble and Independent

9 maart 2009

Lief Holland,

De laatste 100 dagen van mijn zending zijn afgelopen zaterdag begonnen. Het gaat me te snel, en alles wat voor de zending was, lijkt slechts een droom te zijn geweest. Het is moeilijk voor te stellen terug te gaan. Geen nood, natuurlijk verheug ik me daar op! Tot die tijd blijf ik natuurlijk met mijn volle aandacht bij dit wonderbare werk.

Deze week begon dus March Madness, en daarbij hoort ook de nodige Weihung. Weihung betekent toewijding en in dit geval, het opnieuw zichzelf tot het werk verplichten, het op laten gaan van onze wil in de wil van onze Hemelse Vader. Het is een moment waar we voor onszelf bidden en onze Hemelse Vader weer beloven alles te geven. Daarom heb ik de Magdeburg zendelingen meegenomen naar de Elbe (rivier) om 6 uur 's ochtends waar we ons persoonlijk en als District hebben toegewijd.



Wij hebben een eigen banier opgericht en dit geplant op een heuvel naast de Elbe. Daarna lazen we het citaat van Joseph Smith voor:

"...the standard of truth has been erected; No un hallowed hand can stop the work from progressing; persecutions may rage, mobs may combine, armies may assemble, calumny may defame, but the truth of God will go forth boldly, nobly, and independent, till it has penetrated every continent, visited every clime, swept every country, and sounded in every ear, till the purposes of God shall be accomplished, and the great Jehovah shall say the work is done."

Waarna we vervolgens een paar minuten namen om persoonlijk met de Heer in gebed te spreken en ons offerpakket voorstelden. Daarna sloten we met een districtsgebed en waren we klaar voor March Madness.


En dat werd deze week gelijk duidelijk! Bijna alle onderzoekers hebben ons getschüßt (we hoeven niet meer terug te komen). We vonden geweldige mensen, die ons echter vlak na de ontmoeting opbelden en zeiden dat we niet meer moeten komen. Zelfs Maik, die vorige week een geweldige antwoord had ontvangen van de waarheid, vertelde ons dat hij een andere keuze heeft gemaakt.

Daartegenover stonden hele bijzondere en heilige wonderen. Het was echt zeer extreem, deze week, hoe de hoogtepunten en dieptepunten elkaar afwisselden, soms wel een paar keer per dag. Het was een mentale achtbaan wat geestelijk erg vermoeiend was. Toch zijn wij niet vatbaar meer voor tegenslagen, omdat ons lijden verzwolgen wordt door de vreugde in Christus (Alma 31:38) Wij betalen de prijs voor verhoging van ons, en anderen!

We kunnen alle problemen overwinnen door de vreugde in Christus en de hoop in Zijn Zoenoffer. We kunnen niet altijd de situaties en omstandigheden uitzoeken, maar onze instelling daarover, ligt aan ons. Ik heb deze week weer geleerd dat ikzelf verantwoordelijk ben voor alles. Ik kan geen slachtoffer worden van de situatie. Ik bepaal in elke situatie hoe ik daarop reageer. Laat we ons zelfbewustzijn wakker schudden en vandaag beslissen dat het een betere dag wordt! We choose the Weather!

Veel liefs,

Elder Stöckinger
Wolfenbüttelerstraße 33
39112 Magdeburg
Duitsland

Geen opmerkingen: