Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zondag 29 maart 2009

Lente!

23 maart 2009

Hallo thuis!

Ja, het weer was echt prachtig. Misschien nog geen West-Indies Mission, maar vergeleken met Bulgarije of Rusland, hadden wij echt geluk! Deze week oefent het district met onze instelling. Elke negatieve situatie benaderen we positief. Althans, dat proberen we (: En de koude wind had ook een orkaan kunnen zijn, dus eigenlijk was het zo slecht nog niet!

Ook in Maagdenburg werd de 167e ZHV verjaardag gevierd. Ik werd gevraagd om met twee anderen een gedicht te spelen over Maria en Martha. Omdat ik de generale repetitie had verknald, had ik toch het gedicht op mijn schoot liggen voor de zekerheid! :) Het liep heel goed en ook mocht ik in het koortje meezingen.


We hadden een goede week. Het meetbare succes was misschien nog niet drastisch beter, maar onze instelling daarbij in ieder geval! Ook mocht ik donderdag op uitwisseling zijn in Dahlem, waar ik vroeger was. Dat was echt een heerlijke dag. Het gaf echt weer een kick om in de ondergrondse metro's met iedereen te spreken over het evangelie!

Hoe moeilijk het soms ook lijkt, de waarheid is het belangrijkste! En daartoe moet je ook bereid zijn de grootste prijs te betalen. Maar wanneer je het haalt, is het het allemaal waard.


Zo droomde ik deze week over mijn terugkomst in de wijk Arnhem. Alhoewel ik vele details niet meer weet, vergeet ik zeker niet het overweldigende gevoel dat ik had toen ik mijn getuigenis deelde. Mijn zending betekent zoveel voor mij omdat het me in de goede richting heeft gebracht. Ik hoop dat ik na mijn zending niet zo makkelijk terugval in mijn oude ik.

Ik weet dat de waarheid soms hard is, maar er is niks belangrijker. Daarvoor ben ik dankbaar dat ik dit met elk schepsel mag delen. Er is niks verkieselijker.

Heb jullie lief!
Elder Stekkinger

1 opmerking:

Mikari zei

Heerlijk weer wat meer op je blog te lezen. Geen zorgen ik las vaker maar altijd gewoon niet gereageerd het is nu best wel laat maar wil nu echt toch eventjes een reactie sturen!
Vorige week dus maandag 23 maart was ik in mijn vrije tijd aan een briefje begonnen eerlijk begin ik aan veel briefjes en reacties die ik dan toch niet afschrijf of afstuur dus deze moet gewoon verstuurt worden.
Zo als ik al zei heerlijk je blog te lezen (en de gezellie foto's te zien) en zo alles een beetje mee te mogen beleven.
Ik wil eigenlijk nog wat leuke belevenissen van de laatste tijd vertellen maar ik denk dat ik die toch echt voor een brief ga bewaren dan heb ik een goede reden wat meer te schrijven.