Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

zaterdag 1 november 2008

Onderwijzen met de Heilige Geest

1 november 2008

Hallo Nederland!

Deze week heb ik wat meer tijd om te berichten over vorige week! Want vorige week was gewoon totaal klasse! Deze goldens zijn zo vol met vuur! Er viel daarvoor veel voor te bereiden, maar alles is uitstekend gegaan. De week werd daarna afgesloten met de doop van Dennis. Hij is zo tof! Toen hij uit het water kwam zag je gewoon de vreugde die hij uitstraalde: een nieuw begin!

"Alle dingen die er uiteindelijk toe doen, zijn niet te meten.
Geef alles op wat niet van eeuwige waarde is."

Voorbereiding voor de goldens: Pakketen samenstellen

Afgelopen zondag ontving hij tijdens de avondmaalsvergadering dan ook de gave van de Heilige Geest. Ook dit was een bijzonder moment. Deze werd gevolgd door een toespraak van mij! En voor het eerst in een lange tijd was ik zeer nerveus. Ik had het onderwerp van mijn toespraak al 2x veranderd en alhoewel ik goed voorbereid was, voelde ik me er helemaal niet goed over. Toen ik ook nog eens bemerkte dat ik de slotspreker was, dacht ik: ik kan dit nooit op eigen kracht.

Ik heb toen in mijn toespraak verteld hoe ik me voelde en heb de aanwezigen gevraagd voor me in hun hart te bidden dat ik datgene zou spreken wat zij nodig hadden. Direct toen ik die woorden had gesproken kwam er een grote kalmte over me en werd me alles duidelijk. De woorden kwamen vanzelf uit mijn mond. Van deze ervaring had ik weer geleerd niet te vertrouwen op mijn eigen spreektalent, maar op de invloed van de Heilige Geest. Ook wist ik weer met duidelijkheid dat het gebed de heilige geest uitnodigt. Probeer het maar eens uit als luisteraar: Je zult zelf merken dat je plotseling dat leert wat je nodig hebt. De echte leraar is de geest.

Ook had ik vorig weekend het voorrecht vier uur alleen met president Borcherding te zijn; de heen- en terugweg van en naar Neubrandeburg. Aangezien ik de enige assistent ben die niet kan rijden (en daar baal ik behoorlijk van!) reed hij dit keer. Wat een geweldige man. Ik voel hoe eerlijk en oprecht hij is. Ik voel hoe de Geest op hem rust wanneer hij spreekt. Hijzelf is 'slechts' een persoon. Maar de macht en het gezag die hij draagt is onvoorstelbaar. Wat een grote verantwoordelijkheid draagt hij en wat een eer om met hem zo persoonlijk te kunnen werken. Deze uren waren me kostbaar en zeer leerzaam. Ik hoop dat ik nog lang hier kan werken.

Volgende week staat ons veel te wachten! Elder Kearon, zeventiger, komt de zending bezoeken en in plaats van ZonenKonferenzen, worden MissionsKonferenzen gehouden. Dan komen 3 zonen tezamen. Vrijdag in Berlijn, zaterdag in Leipzig. Ook worden volgende week Detlef en Angelika gedoopt! Daar wil ik wil natuurlijk bij zijn!

Moge de Heer jullie overvloedig zegenen en troosten.
Elder Stekkinger

1 opmerking:

engelopaarde zei

Hallo Elder Stekkinger.

Leuk al die berichtjes. Je moet de groeten hebben van Marlène L. Heb dit laatste bericht geprint en op het publ.bord bevestigd. We bidden voor je en blijven je steunen o.a. door zendingswerk ;>)