Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 11 november 2008

Trouw aan 't geloof

11 november 2008

Ja, dit is HET team! Elder Schmitt en Elder Lutter zijn dus mijn twee Duitse collega`s en met hen maak ik ontzettend veel toffe dingen mee! Tezamen werken we hard in Lankwitz, maar zijn we ook af en toe bezig in de zending. Onze belangrijkste opgave is: simpelweg zendeling te zijn. Onze tweede opgave: zendeling te zijn. Onze derde opgave: de zendingspresident te helpen en er voor de zendelingen te zijn.

Elder Schmitt en Elder Lutter

Zodat mijn taken goed begrepen worden: ik doe normaal zendingswerk, en af en toe moeten we ook andere dingen regelen zoals het organiseren van conferenties, en sparren-partner (red. ?) van de zendelingen in de zending zijn. Ik focus vooral op het welzijn van de zendelingen en hun vrienden in de zones Leipzig en Berlijn-zuid. Daar heb ik namelijk veel ervaringen opgedaan toen ik daar vroeger voor verantwoordelijk was. Het is geweldig om met deze Duitse vrienden samen te werken. Er is hier een goede vriendschap die langer standhoudt dan de zendingstijd. (Gelukkig is voetbal niet meer zo belangrijk voor mij)

Vorige week heb ik echt een paar hele opbouwende momenten gehad. Eén daarvan was de zendingsconferentie in Berlijn met Elder en Zuster Kearon. Er was eerst een leiderschapstraining, die direct gevolgd werd met de conferentie. Ik was niet alleen zeer onder de indruk van Elder Kearon, maar ook van zijn vrouw. Ze is iemand die niet alleen goed kan spreken, ze weet heel goed de ingevingen van de Geest te volgen. Ze weet precies wat we nodig hebben en waarover ze zou moeten spreken.

Elder Lutter, Zuster Kearon en Elder Stekkinger

Elder Kearon vertelde me dat hij eens in de ring Apeldoorn eens. En toen herinnerde ik het mij! Het was kort voor mijn zending. Hij vertelde in zijn toespraak toentertijd dat hij zijn zondagse pak zelf wilde stomen, maar dat, toen hij kort weg was, de douchekop zich had gedraaid en regelrecht op zijn pak en de woonkamer had gespoten. Herinneren jullie nog die toespraak? Wat een geweldig echtpaar. Echt klasse!

Afgelopen zaterdag zijn Detlef en Angelika gedoopt! Het was een bijzonder geweldige ervaring. Acht maanden lang hebben ze moeten wachten. Nu zijn ze eindelijk in de wateren gedaald en zijn een verbond met de Heer aangegaan. Foto`s volgen nog!

Met mijn hart getuig ik tot jullie: de leringen van Christus zijn WAAR. God Leeft. Ik heb Zijn hand in geestelijk opzicht al regelmatig gezien.
In de naam van Jezus Christus, Amen.

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: