Treasures of my Mission

Welkom op Elder Stekkingers Weblog.

Rechts vind je het archief. Hierin kun je alle vorig geschreven stukjes teruglezen. Ze zijn geselecteerd op maand en jaar. De laatste twee geschreven artikelen staan hieronder. Zo kun je snel zien of er alweer iets nieuws is. Tevens vind je eronder elke maand ook een nieuwe schrifttekst die mij heeft gesterkt die maand. Je vindt er ook het adres waar ik mij momenteel bevind.

Klik hier voor een toelichting op de zendingsoproep van Elder Stekkinger.

dinsdag 11 september 2007

Op naar de bergtop!

10 september 2007

Lieve familie en vrienden.


Deze week was een prima week. Ik ben de uitdagingen aangegaan en ben hard op weg om de top van de berg te beklimmen (uitdagingen van het zendingswerk). Het leven zit vol met beproevingen en emoties en ik kan ze beter hier leren begrijpen, waar God heel dicht bij mij staat, dan later in het leven wanneer alles moeilijker wordt om te accepteren.

Over deze week heb ik niet veel te zeggen. Heb wel een geweldige austausch (uitwisseling) gehad in Meerane. Het grappige was, dat we voor een man die om eten vroeg, eten gekocht hebben. Een paar uur later ontvingen we de zegeningen daarvoor: De chef van een pizza-restaurant maakte gratis een pizza voor ons klaar en gaf ons ook te drinken. Ik moet denken aan wat Christus bedoelde in de Bijbel met dat we ons geen zorgen hoeven te maken om wat we eten of waar we slapen. De Heer regelt alles wanneer we op Hem vertrouwen.

Ook hadden we een Zone-raad deze week (elke 6 weken) en daarin heb je ook een persoonlijk interview/gesprek met de zendingspresident. Wat is onze zendingspresident toch jong en ervaren. Een man die recht voor z'n raap spreekt en ons motiveert. Hij gaf me goede instructies hoe ik mijn district verder kon begeleiden naar een eenheid. Ons district is geweldig. Overmorgen gaat een zendeling helaas naar huis. Hij is klaar met zijn zending. Vandaag ontmoeten we met ons district in zijn stad en gaan we samen lunchen en bowlen. Unity leads to motivation.

Verder ziet de week er goed uit en gaan Elder Kabel en ik nieuwe manieren proberen om succes te behalen. Ik persoonlijk denk aan de cookie-approach. Men bakt koekjes en deelt ze uit en spreekt tegelijkertijd over het Evangelie. Als zendeling is het zo belangrijk om de humor van alles in te zien en te genieten. Want het leven hier is nu eenmaal niet eenvoudig en vergt geestelijk en lichamelijk veel.Ik gedenk jullie in mijn gebeden. Volgende week meer!

Elder Stekkinger

Geen opmerkingen: